10-12 yaş aralığındaki çocuklarda rekreatif amaçlı yapılan sporun; internet bağımlılığı, iyimserlik ve iletişim becerileri üzerine etkisi (Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Spor Okulları örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı; Kocaeli Büyükşehir Belediyesi 10-12 Yaş AralığındakiÇocuklarda Rekreatif Amaçlı Yapılan Sporun; İnternet Bağımlılığı, İyimserlik ve İletişimBecerileri Üzerine Etkisinin incelenmesidir. Incelenen bireylerin yaş, cinsiyet, anne-babaeğitim durumu, aile gelir düzeyi, spor okullarına devam süresine gore farklılaşıpfarklılaşmadığının araştırılmasıdır.Yöntem: Tez çalışmasının yürütebilmesi için Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İnsanKaynakları ve Daire Başkanlığından ve etik kuruldan yazılı onay alınmıştır. Önceliklespora yeni başlayan 10-12 yaş aralığındaki çocukların velileriyle görüşülmüş, araştırmahakkında bilgi verildikten sonra, aileleri tarafından onay verilen çocuklara da gerekli tümaçıklamalar yapılmıştır. Araştırmaya gönüllü katılmak isteyenlere; bilgi anketi, Young(1998) tarafından geliştirilen internet bağımlılığı ölçeği Balcı ve Yılmaz tarafından (2002)geliştirilen, iyimserlik ölçeği Korkut (1996) tarafından geliştirilen iletişim becerileriölçekleği ön testler olarak uygulanmıştır. Ön test uygulamalarını takiben çocuklar, 12hafta süresince Kocaeli Büyükşehir Belediyesine bağlı spor okulları tarafından yürütülenspor programlarına katılmışlardır. 12 haftalık rutin yürüyen spor programına katılımsonrası son test olarak aynı ölçekler tekrar uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21.0paket programında analiz edilmiştir.Bulgular: Araştırmamızda elde edilen bulgulara göre internet bağımlılığı, iyimserlik veiletişim becerileri puanları analiz edildiğinde ön test ve son test arasında anlamlıfarklılıklar olduğu görülmüştür (p<0,05).Sonuç: Araştırma sonucunda katılımcı çocukların; internet bağımlılığı yaş değişkeni sontest ortalamalarında farklılaşma olduğu görülmüştür. İnternet bağımlılığı sınıf düzeyideğişkeni son test ortalamarında ve iyimserlik ön test sınıf düzeyi değişkeniortalamalarında farklılaşmaların olduğu, internet bağımılığı, iyimserlik, iletişim becerileriön test ve son test istatiksel verilerinde anlamlı farklılık olduğu ve rutin olarak sporadevam eden çocuklarda cinsiyet değişkeni açısından hiç farklılaşma olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Rekreatif, İnternet Bağımlılığı, İyimserlik, İletişim Becerisi, Spor,10-12 yaş, Çocuk, Objective: The purpose of this research was to examine the effect of Kocaeli MetropolitanMunicipality 10-12 Age Range Children in the sport for recreational purposes on InternetAddiction, Optimism and Communication Skills. It is also to investigate whether children'sage, gender, parental education level, family income level, and duration of their attendanceto sports schools change the children.Methods: In order to carry out the thesis study, written approval was obtained fromKocaeli Metropolitan Municipality Human Resources Department and the EthicsCommittee. Firstly, the parents of the children between the ages of 10 and 12 wereinterviewed, and after they were informed about the research, the children who wereapproved to participate in the study by their parents were informed. For those willing toparticipate in the study, a 13-item questionnaire, the Internet Addiction Scale developed byYoung (1998), the Optimism Scale developed by Balcı and Yılmaz (2002) and theCommunication Skills Scales developed by Korkut (1996) were applied as pre-tests. Afterthe scales were applied, children participated in the sports school with the routine program.After 12 weeks of participation, the same scales were re-applied as post-tests, and the datawere analyzed in SPSS 21.0 package software.Results: According to the findings of our study, it was seen that there was a significantdifference between pre-test and post-test results when internet addiction, optimism andcommunication skills scores were analyzed (p<0.05).Conclusion: It was concluded that there were differences in the age and class variables inour study, that there was a significant difference between pre-test and post-test statisticaldata of internet addiction, optimism and communication skills, and that sports had an effecton these aspects in children who regularly attend to the sports program; but there wasn'tany affect of gender differnce.Keywords: Recreative, Internet Addiction, Optimism, Communication Skills, Sport, 10-12age, Child.
Collections