Kocaeli Üniversitesi öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ve sosyal medya üzerinden sportif marka tercihlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETKocaeli Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Medya Üzerinden Sportif Marka Tercihlerinin İncelenmesiAmaç: Araştırmanın amacı, Kocaeli Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan üniversite öğrencilerinin sosyal medyada ne kadar vakit harcadıkları ve sosyal medyayı kullanırken sportif marka tercihlerinde ne gibi seçim yaptıklarının araştırılmasıdır.Yöntem: Araştırma için gerekli veriler, anket yöntemi kullanılarak uygulanmıştır. Anketler, Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinden oluşan toplamda 543 kişiye uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında, Google Drive yöntemi ile hazırlanan anketler kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Tutgun-Ünal (2015) tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile Sosyal Medya Bağımlılığını ölçmek için üniversite öğrencileri üzerine yaptığı doktora çalışmasında oluşturduğu Sosyal Medya Kullanım Amaçları ile ilgili 17 maddelik ölçek kullanılmıştır. Karkar (2018)'ın Sosyal Medya Uygulamalarında İçerik Pazarlaması ve Marka Bağlılığı Arasındaki İlişkiyi açıklamak için geliştirdiği yüksek lisans çalışmasında uyguladığı 25 maddelik marka bağlılığı ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmış, tanımlayıcı istatistik olan Frekans analizi ve betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Bağımsız grupların karşılaştırılması içinse One-way ANOVA analizi yapılmıştır.Bulgular: Sonuç olarak çalışmaya katılım gösteren Kocaeli Üniversitesi öğrencilerinin cevaplarına baktığımızda, katılımcıların %99,5'lik kısmının sosyal medya uygulaması kullanması, sosyal medyanın gençler arasında ne denli yaygın olduğunun en büyük göstergelerinden biri olarak kabul edilmektedir. Çıkan sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin, çok fazla sosyal medyada zaman geçirdikleri ve hatta çoğunluğun zamanın nasıl geçtiğini anlamayacak kadar hızlı geçtiğini belirttiklerini görmekteyiz. Bununla birlikte markalar açısından sosyal medya ortamının büyük bir pazarlama alanı olduğu anlaşılmıştır.Sonuç: Anketler üzerinden Kocaeli Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin vermiş olduğu cevaplar analiz edildiğinde sosyal medyada geçirilen zaman ile sosyal medyadaki sportif markaların tercih edilmesi arasında anlamlı düzeyde ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Spor, Sosyal Medya, Sportif Marka Tercihi, Marka Bağlılığı, Üniversite Öğrencileri. ABSTRACTAim: The aim of the research that we did on analyzing of Kocaeli University students' social media usage and sportive brand preferences upon social media is to investigate how much time Kocaeli University Sport Science students spend on social media and what kind of choice they make on sportive brand preference when they use social media.Method: The necessary data for research were applied by using survey method. The survey was applied totally 543 people consisting of students of Kocaeli University Physical Education and Sport Science Faculty. The surveys prepared by Google Drive method are used in collecting of data. Personal information form developed by Tutgun Ünal (2015) as a data collection tool, social media addiction: a 17-item scale was used for the purposes of using the social media in his doctoral study on university students. The 25-item brand loyalty scale develop to explain the relationship between content marketing and brand loyalty in social media applications in Karkar's master degree was used in this research. SPSS 22.0 programme was used in analyzing of data obtained during collecting data and frequency analysis and descriptive statistics were used. One-way ANOVA analysis was performed to compare independent groups.Findings: Using social media application of 99.5% of the participants is considered as one of the biggest indicators of how widespread social media is among young people when we look at the answers of Kocaeli University students as a result. In accordance with the results, it is seen that students spend too much time on social media and also most of them say that they do not understand how time pass on social media. Thus , it is understood that social media environment is a major marketing area for the brands.Results: There is a significant relationship between the time spent on social media and the preference of sporting brands in social media when the answers given by the students of Sport Sciences Department are analyzed through the questionnaires.Key Words: Sport, Social Media, Sportive Brand Preference, Brand Loyalty, University Students.
Collections