Gençlik ve Spor Bakanlığı, gençlik liderlerinin öğrenilmiş güçlülük, liderlik ve karar verme özelliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETGençlik Ve Spor Bakanlığı, Gençlik Liderlerinin `Öğrenilmiş Güçlülük, Liderlik Ve Karar Verme` Özelliklerinin İncelenmesiAmaç: Bu çalışmanın amacı, n=35 (otuz beş) il ve ilçedeki, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü koordinesinden Gençlik ve Spor İl ve İlçe Müdürlüklerine bağlı Gençlik Liderlerinin, öğrenilmiş güçlülük, liderlik ve karar verme özelliklerini incelemektir. Yöntem: Araştırma grubunu, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Gençlik ve Spor İl ve İlçe Müdürlüklerinde çalışan n=102 Ücretli Gençlik Lideri ve Gönüllü Gençlik Lideri oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak liderlerin, yaş, cinsiyet, eğitim düzeyleri, gelir düzeyleri, çalıştıkları gençlik spor il veya ilçe kurumları, kurumdaki geçirdikleri süreler, görev türleri(ücretli lider veya gönüllü lider), meslekteki kıdemlerini gibi özelliklerinin belirlenmesi için `demografik sorulara` yer verilmiştir. Liderlerin Öğrenilmiş Güçlülük düzeylerini belirlemek için Rosenboum (1980) tarafından geliştirilen, Siva ve Dağ (1991) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan `Rosenboum'un Öğrenilmiş Güçlülük` (RÖGÖ) kullanılmıştır. Liderlerin Karar Verme düzeylerini belirlemek için Melbourne tarafından geliştirilen Deniz (2004) tarafından Türkçe uyarlanarak geliştirilen `Melbourne Karar Vermede Öz Saygı (MKVÖ l) ve Karar Verme Stilleri ölçeği (MKVÖ ll)` kullanılmıştır. Liderlerin Liderlik özelliklerinin ölçülmesi için geçerlik ve güvenirlik çalışması Cansoy ve Turan (2016) tarafından yapılan `Gençlik Liderlik Özellikleri Ölçeği` kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmaya katılan Gençlik Liderlerinin Karar Verme Ölçeğinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Sonuç: Gençlik Spor Bakanlığı Gençlik Liderlerinin Karar Verme Ölçeği eğitim düzeyine göre incelendiğinde kaçıngan karar verme alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Çalışmada yer alan katılımcıların bağlı oldukları il ve ilçelere göre karar verme düzeyleri incelendiğinde dikkatli karar verme ve kaçıngan karar verme alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Gençlik Liderliği, Liderlik, Öğrenilmiş Güçlülük, Karar Verme İNGİLİZCE ÖZETExamınatıon Of Yputh Leaderships's `Learned Resourcefulness, Leadership And Deciding` Properties By Ministry Of Youth And SportsObjective: The aim of this study is to investigate the learned strength, leadership and decision making characteristics of Youth Leadership affiliated to Youth and Sports Provincial and District Directorates in n = 35 (thirty-five) provinces and districts, coordinated by General Directorate of Youth Services of Ministry of Youth and Sports.Method: The research group consisted of n = 102 Paid Youth Leader and Volunteer Youth Leader working in the Ministry of Youth and Sports, Youth and Sports Provincial and District Directorates. Demographic questions are used to determine the characteristics of the leaders such as age, gender, education levels, income levels, youth sports provincial or district institutions, periods spent in the institution, duty types (paid leader or volunteer leader) and seniority in the profession. are included. Rosenboum's Learned Strength (RLS), which was developed by Rosenboum (1980) and adapted into Turkish by Siva and Dağ (1991), was used to determine the Learned Strength levels of the leaders. In order to determine the decision-making levels of the leaders, (Melbourne Self-Esteem in Decision Making (I) and Decision Making Styles Scale (II) Deniz was developed by Deniz (2004) and developed by Melbourne. The geçer Youth Leadership Characteristics Scale yapılan, which was conducted by Cansoy and Turan (2016), was used to measure the leadership characteristics of the leaders.Results: A significant difference was found in the decision-making scale of the youth leaders participating in the study.Conclusion: When the decision making scale of youth leaders of youth sports ministry was examined according to education level, statistically significant difference was found in avoidant decision making sub-dimension. When the levels of decision-making of the participants in the study were examined according to the provinces and districts, it was concluded that there was a statistically significant difference in careful decision making and avoidant decision making sub-dimensions.Keywords: Youth Leadership, Leadership, Learned Resourcefulness, Decision Making.
Collections