İçten yanmalı motorlarda ileri motor teknolojileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İçten yanmalı motorların kullanım amacı yakıtın kimyasal enerjisinden mekanik enerjinin elde edilmesidir. Yakıtın yakılmasıyla elde edilen ısı enerjisi mekanik enerjiye dönüştürülür. İçten yanmalı motorların tarihi 1876'da Otto'nun ilk kıvılcım ateşlemeli motoru geliştirmesi ve 1892 'de Diesel'in kompresyon ateşlemeli motoru keşfine kadar gider. 1970'li yılların başından itibaren daha az hava kirliliği istenmesi ve yakıt ekonomisi konularında dünya pazarında oluşan rekabet sebebiyle motor araştırma ve geliştirmede büyük ilerlemeler olmuştur. İlk üretilen ve en son üretilen konvansiyonel içten yanmalı motorların motor blokları kısmı neredeyse aynı yapıdadır. Konvansiyonel içten yanmalı motorlarda asıl gelişme karışım oluşumu ve motor işletim sistemlerindedir. Aynı hacimdeki motordan daha fazla güç elde edebilmek için turbo sistemi geliştirilmiştir. Hava-yakıt karışımı önce basit karbüratörler ile sonra geliştirilmiş karbüratörler ile hazırlanmıştır. Uygun karışımın silindir içinde oluşturulabilmesi için yakıt püskürtme sistemleri geliştirilmiştir. Bu sistemlerde yakıt püskürtme anı, süresi ve karışımın ateşlenmesi motor kullanım şartlarına göre elektronik kontrol ünitesi ile kontrol edilmektedir. İçten yanmalı motorlar hala mekanizmalarının dezavantaj larının giderilmesi için geliştirmeye ihtiyaç duymaktadırlar. Konvansiyonel içten yanmalı motorlara alternatif olarak 0X2, Dyna-cam, Ballbearing v.b. motorlar geliştirilmiştir. Wankel motorunun sorunları çözülmüş ve Mazda sayesinde Wankel motoru yeniden gündeme gelmiştir. Alternatif motorların konvansiyonel içten yanmalı motorlara göre olan avantaj lan fazladır. Bu nedenle alternatif motorlar gelecekte daha yaygın ola kullanılması beklenmektedir. VI SUMMARY The purpose of using internal combustion engines is the production of mechanical power from the chemical energy contained in the fuel. Heat energy obtained by burning the fuel is changed into mechanical energy. Internal combustion engines date back to 1876 when Otto first developed the spark-ignition engine and 1892 when Diesel invented the compression-ignition engine. Enormous developments have been done since the beginning of the year 1970 because of the competition in the World market for demand of fuel economy and less emission. The engine blocks of early production and latest production conventional internal combustion engines are almost the same configuration. The main developments of conventional internal combustion engines are preparing mixture and engine working processor. Turbo were systems developed to produce more power from the same engine displacement. First, air-fuel mixtures were prepared in the simple carburetors then improved carburetors. Fuel injection systems were developed to prepare suitable air-fuel mixture inside the cylinder. In these systems, injection time, injection period and ignition time of mixture are defined by electronic control unit depend on engine load. Internal combustion engines still require improvements to eliminate drawbacks of their mechanism. 0X2, Dyna-cam, Ball-bearing engines developed as alternative engine to conventional internal combustion engines. The problems of Wankel engine have been solved and Wankel engine appear again by Mazda. Alternative engines have more advantages than conventional internal combustion engines. For this reason, alternative engines will be used more common in the future.
Collections