Ilık karışım katkısının bitüm ve taş mastik asfalt kaplamaya etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde daha yüksek standartlı ve sağlam yollar inşa etme çabası çeşitli katkı maddelerinin bitümlü kaplamalarda kullanımının yaygın şekilde araştırılmasını gerektirmiştir. Artık polimer modifikasyonu etkin bir şekilde uygulanırken, işlenebilme özelliklerini iyileştirerek daha iyi sıkışma ve ekonomi sağlayacak katkılar da gündeme gelmektedir. Bu tür katkılar işlenebilme özelliğinin yanı sıra performansa da katkı sağlayabilmektedir. Bu çalışmada değişik oranlarda stiren-butadien-stiren (SBS) ve bir ılık karışım katkısı olan Sasobit içeren bağlayıcıların geleneksel ve reolojik özellikleri ve bu bağlayıcılarla hazırlanan taş mastik asfalt kaplamaların mekanik özellikleri incelenmiştir. Katkıların bağlayıcı ve karışım içerisinde hem ayrı olarak hem de birlikte kullanılmalarının etkileri değerlendirilmiştir. Sonuçta SBS modifikasyonunun tekerlek izi parametresi üzerinde Sasobit modifikasyonundan özellikle yüksek katkı oranlarında daha fazla etkili olduğu, Sasobitin viskoziteyi önemli derecede azalttığı ve yumuşama noktasını artırdığı, katkıların birlikte kullanımları durumunda Sasobit SBS modifikasyonunun esnekliğini artırma yönünde bir katkı sunduğu, %3 SBS ile beraber %3 Sasobit kullanımının mekanik özellikler açısından üstün performans sergilediği tespit edilmiştir. The effort of constructing durable roads with higher standards has required to research the usage of various additives in bituminous coating so far. Nowadays polymer modification is effectively applied, and additives, which can provide better compaction and less expense by improving workability features are considered. . These additives contribute to performance as well as workability. In this study conventional and rheological properties of binders including stiren-butadien-stiren (SBS) and an organic warm mixture additive (Sasobit) in various rates and also the mechanical properties of Stone mastic asphalt prepared by these binders are investigated. The effects of additives, which are used separately and together in the binder are examined. In conclusion it was determined that SBS modification has better than Sasobit modification in terms of rutting parameter especially in high temperatures. Sasobit modification significantly decreased the viscosity and increased the softening point compared to SBS modification. It was also determined that Sasobit contribute to increase the flexibility of SBS modified bitumen in case the additives are used in the same binder together. The usage of 3% SBS with 3% Sasobit provide better performance with respect to mechanical properties.
Collections