İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stillerine dayalı fen ve teknoloji dersi öğretim düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VİLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNE DAYALI FEN VETEKNOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM DÜZEYİNİN İNCELENMESİFERAY KAYAÖZETBu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenmestillerinin; cinsiyet, başarı ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre incelenmesi ve öğrenmestillerine dayalı Fen ve Teknoloji dersi öğretim düzeyinin belirlenmesi ile araştırmadoğrultusunda önerilerde bulunmaktır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; 2006-2007öğretim yılında Bursa ili İnegöl ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretimokullarının ikinci kademesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Örneklemi ise;Bursa ili İnegöl ilçesindeki kademeli örnekleme yoluyla seçilen dört ilköğretim okulununikinci kademesindeki 687 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak ?KolbÖğrenme Stili Envanteri? ve ?Öğrenme Stillerine Dayalı Fen ve Teknoloji Dersi ÖğretimDüzeyini Belirleme Ölçeği? kullanılmıştır. Öğrenme biçimlerinden elde edilen puanlarile birleştirilmiş puanların güvenirliği Cronbach Alfa (0,95) hesaplanmıştır. Ayrıcaverilerin analizinde frekans, yüzde değeri, aritmetik ortalama ve standart sapmanınhesaplanılmasından, ?Pearson Ki-Kare Bağımsızlık Testi?nden, ?Tek Yönlü VaryansAnalizi?nden ve ?t Testi?nden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonunda, öğrencilerin öğrenme biçimleri ve bileşenleri ile öğrenmestillerinin cinsiyete göre faklılık göstermediği, ancak sınıf ve başarı düzeyine görefaklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrenciler en çok Değiştiren, en az Yerleştirenöğrenme stiline sahip oldukları belirlenmiştir. Diğer taraftan, Fen ve Teknolojiöğretmenlerinin öğrencilerin öğrenme stillerini dikkate alan bir öğretimi yapma düzeyleriincelenmiş ve öğrenme stillerini dikkate alan bir öğretim gerçekleştirdikleri belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme Stilleri, İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretimi VIELEMENTARY SCHOOL STUDENTS? LEARNING STYLE BASED SCIENCELECTURE TEACHING LEVELFERAY KAYASUMMARYThe aim of this study was to examine secondary school (sixth, seventh andeighth grade) learning styles in terms of gender, achievement and grade variables, andto make proposals by determining learning style based science lecture teaching level.In this study, surveillance method was used. Data were collected from secondaryschools located in İnegöl / Bursa during 2006-2007 education period. Sampling is doneby graded selection of 687 students from 4 of these secondary schools. ?Kolb LearningStyle Inventory?, and ?Learning Style Based Science and Technology Lecture TeachingLevel Scale? was used for data collection. Combined score reliability, Cronbach Alfa(0.95) was calculated. In addition, during data analysis, percentage, frequency level,arithmetical mean and standard deviation calculations, ?Pearson Chi-SquareIndependency Test?, ?One Way Analysis of Variance?, and ?t Test? were utilized.Result of the study showed that, learning type and components, and learningstyles of students were not affected by gender, however, it differs according to gradeand achievement level. Students were found to have mostly Diverging learning styleand least Accommodating learning style. On the other hand, another study were cainedout to check if teacher?s teaching styles were in accordance with students learningstyles, or not, and the results show that teacher?s consider students? learning stylesduring teaching.Key words: Learning Styles, Elementary Science Education
Collections