7. sınıf ışığın madde ile etkileşimi ünitesinde web 2.0 araçlarının kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, teknoloji ile kendi kendine öğrenme düzeylerine ve fene yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, yedinci sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi Işığın Madde ile Etkileşimi ünitesindeki kazanımlara yönelik web 2.0 araçları kullanılarak gerçekleştirilen ders etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına, teknoloji ile kendi kendine öğrenme düzeylerine ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanının modeli öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak belirlenmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde, Kocaeli ili İzmit ilçesindeki iki farklı ortaokulda, bir deney (n=45) ve bir kontrol (n=39) grubu olmak üzere toplamda 84 öğrenci ile yürütülmüştür. Dokuz hafta süren araştırmada deney grubunda web 2.0 araçları kullanılarak hazırlanan etkinlikler ile ders işlenirken, kontrol gruplarındaysa mevcut öğretim programında öngörülen etkinliklerle ders işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Işığın Madde ile Etkileşimi Akademik Başarı Testi, Çocuklar için Teknoloji ile Kendi Kendine Öğrenme Ölçeği ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Tekrarlı Ölçümler için İki Yönlü Varyans Analizi, İlişkisiz Örneklemler için İki Yönlü Varyans Analizi, İlişkisiz Örneklemler için t Testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, web 2.0 araçları kullanılarak hazırlanan ders etkinliklerinin deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarı, teknoloji ile kendi kendine öğrenme düzeyleri üzerinde olumlu yönde değişim sağlarken, fen bilimleri dersine yönelik tutumlarında herhangi bir değişim saptanamamıştır. Deney ve kontrol gruplarının akademik başarı sontest puanları arasında anlamlı bir fark çıkması deney grubunda yapılan etkinliklerin başarı üzerindeki etki düzeyinin daha yüksek olmasından kaynaklandığı söylenebilir. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin akademik başarı, teknoloji ile kendi kendine öğrenme düzeyleri ve fen bilimleri dersine yönelik tutumları üzerinde cinsiyetin anlamlı bir etki yapmadığı belirlenmiştir. The purpose of the research is to investigate the effects of the in-class activities that are carried out using Web 2.0 tools in `The Interaction of Light and Matter` unit in the 7th grade science class on students' academic achievement, levels of self-directed learning through technology and attitudes towards science. For this purpose, this research was designed as a quasi-experimental research with pre-test post-test control groups. The study was conducted during the second term of 2018-2019 academic year in two different secondary schools in İzmit, Kocaeli with a total number of 84 students consisting of one experimental group (n=45) and one control group (n=39). In a nine-week period, the class was taught using the activities created by Web 2.0 tools in the experimental group; while in the control group, the class was taught using the activities in the existing curriculum. Data was collected using the `The Academic Achievement Test for Interaction of Light and Matter` developed by the researcher, `Self-directed Learning Through Technology Scale for Children` and `The Attitude Scale towards Science Class`. The analysis was carried out using Two Way Repeated Measures ANOVA, Two Way Univariate ANOVA, The Independent t Test and Kruskal Wallis test. The findings indicated that the activities created by Web 2.0 tools had a positive impact on the students' academic achievement and self-directed learning through technology in experiment and control groups; while there was no change observed in their attitudes towards science class. A significant difference of post-test scores between the experiment and the control group could be explained by the higher levels of impact of the activities on the academic achievement that were carried out in the experiment group. Gender had no significant impact on students' academic achievement, self-directed learning through technology and attitudes towards science class.
Collections