An approach to investigate relationship between speed and safety on urban arterials
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde trafik güvenliği, artan ölüm ve yaralanma oranlarıyla önemli bir sorundur. Bir ağdaki kazaya meyilli yerlerin belirlenmesi ve bu kazaların nedenlerinin tespit edilmesi bu sorunun çözülmesi için gerekli bir adımdır ve literatürde farklı kaza analizi yöntemleri ile çalışılmış bir konudur. Kaza riskini etkileyen hız, tıkanıklık, altyapısal durum gibi ana faktörler bilindiği halde, bahsedilen faktörlerin ve trafik ağ özelliklerinin mekansal ve zamansal dağılımındaki karmaşıklıklardan dolayı, işleyen mekanizmayı anlamak hala çok zordur.Şehirler arası yollar için kullanılan kaza analizi yöntemleri daha basitken, şehir içi yollar söz konusu olduğunda bu ağların daha fazla sayıda çatışma noktası ve değişken akım özellikleri nedeniyle daha fazla çaba gerekir. Bu çalışmada şehir içi ana arterlerde hız ile kaza oluşumu arasındaki ilişkiyi araştırmak için Coğrafi Bilgi Sistemleri tabanlı bir Kaza Analizi Yöntemi (CBS-KAY) geliştirildi. Bu yöntem, (GPS ile ölçülmüş) zamana bağlı ortalama kesim hızları ile kesimin geçmiş kaza oranları ve üç güvenlik ölçütü ile hazırlanan tematik kaza haritalarını kullanır: i) toplam kaza sayısı, ii) ölümlü ve yaralanmalı kaza sayılarına dayalı şiddet endeksi ve iii).ölü ve yaralı sayılarına dayalı şiddet endeksi. Yöntemin uygulanması ve sonuçları Ankara İnönü Bulvarı-Eskişehir Yolu koridoru üzerinde yapılan bir pilot çalışma üzerinden tartışıldı. Traffic safety is an important problem in today?s world with increasing number of fatalities and injuries in traffic accidents. For the solution of this problem, determination of accident prone locations on a network and reasons behind is an essential step, which is studied to some extend via different traffic accident analyses in the literature. While major factors affecting accident risk, such as speed, congestion, infrastructural aspects are known, it is still very difficult to figure out the interaction among these factors, due to complexity in the spatial and temporal distribution of the aforementioned factors and traffic network characteristics. While the case of accident analysis on highways is simpler, in case of urban roads, it requires more effort due to more complex traffic networks with quite a number of conflict points and varying flow characteristics. To investigate possible relationships between speed and accident occurrence on urban arterials, a Geographic Information Systems based accident analysis methodology (GIS-TAAM) is developed in this study. This methodology uses time-dependent average link speeds (calculated from GPS-based data) and accident history of links, and three safety measures in thematic accident maps: i) total number of accident, ii) a severity index based on number of fatality and injury accidents, and iii) an alternative severity index based on total number of fatalities and injuries. The implementation of the proposed methodology and its deliverables are discussed over a pilot study on İnönü Boulevard ? Eskişehir Road, Ankara.
Collections