Trakya bölgesindeki konaklama işletmelerinin yeni hizmet sunumu kararında strateji odaklılığın rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmeler pazarda rakiplerinin önüne geçmek için farklılık yaratmaya çalışmaktadırlar. Bu bağlamda müşteri memnuniyetini hedefleyen farklılık yaratacak stratejilerin oluşturulması işletmeler için önemli hale gelmektedir.Rekabetin yoğun yaşandığı ortamda işletmelerin yaşamını sürdürebilmesi için pazar ve teknoloji odaklılığı ön planda tutan strateji odaklı bakış açısını işletmelerinde benimsemeleri gerekir. Tüm işletmelerde olduğu gibi hizmet sektörü içerisindeki konaklama işletmeleri, uzun dönemli sürdürülebilir bir rekabet avantajını hedefleyen bakış açısını ancak yeni hizmet sunumu ile gerçekleştirebilmektedir.Bu çalışmada Trakya Bölgesi'ndeki konaklama işletmelerinde strateji odaklılık ile yeni hizmet geliştirme arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Yüz yüze anket yöntemi ile 137 alt, orta ve üst kademe yöneticiden elde edilen verilerin analizi SPSS 21.0 paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde faktör analizi, Kruskal-Wallis, Mann-Whitney U ve Spearman korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda konaklama işletmelerinde strateji odaklılık ve alt boyutlarından oluşan pazar ve teknoloji odaklılığın her birinin ayrı ayrı yeni hizmet geliştirme ile yüksek derecede ilişkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca konaklama işletmelerindeki yöneticilerin demografik faktörleri incelendiğinde, cinsiyet ve eğitim açısından strateji odaklılıkta ve yeni hizmet geliştirmede farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Strateji Odaklılık, Pazar Odaklılık, Teknoloji Odaklılık, Yeni Hizmet Geliştirme, Konaklama İşletmeleri Businesses have tried to make a difference in order to get ahead of their competitors in the market. Therefore, it has become important for the businesses to create strategies that target customer satisfaction and will make a difference.Businesses should adopt a strategy-oriented perspective that prioritizes market and technological orientation in order to sustain their lives in an environment where competition is intense. As in all the businesses, the accommodation businesses within the service sector also can only achieve the perspective of long-term sustainable competitive advantage through the new service delivery.This study aims to demonstrate the relationship between strategic orientation and new service development in the accommodation businesses in Thrace Region. SPSS 21.0 package software was used to analyze the data obtained from 137 lower, middle and upper level managers with face-to-face survey method. The data were analyzed by using factor analysis, Kruskal-Wallis, Mann-Whitney U and Spearman correlation analysis. As a result, it was seen that the strategic orientation of the accommodation businesses and the market and technological orientation which consist of its sub-dimensions had respectively a high degree of relationship with new service development. Furthermore, it was determined that there were differences in strategic orientation and new service development in terms of gender and education, when the demographic factors of the managers in the accommodation businesses were examined.Keywords: Strategic Orientation, Market Orientation, Technological Orientation, New Service Development, Accommodation Businesses.
Collections