İskeletsel sınıf I, sınıf IIve sınıf III bireylerde kraniyofasiyal asimetrinin üç boyutlu olarak karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Büyüme ve gelişimini tamamlamış normodiverjan 90 bireyin KIBT'si (50 kız, 40 erkek) araştırmaya dahil edilmiştir. Seçilen bireyler iskeletsel yapılarına göre kız ve erkek sayıları benzer olacak şekilde 3 ana gruba ayrılmıştır. ANB açılarına göre Sınıf I (0<ANB<4), Sınıf II (ANB>4) ve Sınıf III (ANB<0) grupları oluşturulmuştur. Kraniyofasiyal asimetriler, KIBT ve Dolphin 3D yazılımı kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 20.0 programı kullanılarak istatistiksel değerlendirmeye tabi tutulmuştur.Üst yüze ait ölçümlerde tüm gruplarda midsagital düzleme olan mesafelerde istatistiksel olarak anlamlı asimetri bulunmuştur(p<0,01). Maksillaya ait ölçümlerde tüm gruplarda midsagital düzleme olan mesafelerde istatistiksel olarak anlamlı asimetri bulunmuştur(p<0,05). Sınıf I grubunda mandibula istatistiksel olarak anlamlı asimetri göstermiştir(p<0,01). Kondiler ölçümlerde Sınıf II grubunda istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir(p<0,05). ANS ve Menton noktaları en çok Sınıf I grubunda orta hatla uyum göstermiştir. CBCT (50 girls, 40 males) of 90 adult normodivergent individuals were included in the study. They were divided into 3 main groups as they would have similar girl-boy number according to their skeletal patterns. Class I (0≤ANB≤4), Class II (ANB>4) and Class III (ANB<0) groups were formed according to ANB angles. Craniofacial asymmetries were evaluated with cone beam computed tomography and Dolphin 3D ( 11.9 version) software. The obtained data were statistically assessed using the SPSS 20.0 program.All the distances to the midsagittal planes in the upper face measurements showed statistically significant asymmetry in all groups(p<0,01). All the distances to the midsagittal planes in the maxillary measurements showed statistically significant asymmetry in all groups (p<0,05). In the Class I group, mandibular measurements showed statistically significant asymmetry(p<0,01). Statistically significant differences were found in the Class II group in the condylar measurements(p<0,05). The ANS and Menton points were in the middle line in most of the Class I groups.
Collections