Rolandik epilepsi tanısı alan çocuklarda frontal lob işlevlerine odaklanan nörobilişsel ve ruhsal değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmada, Rolandik Epilepsi (RE) tanısı alan çocukların, kontrol grubu ile davranış sorunları, ruhsal bozukluk sıklığı ve frontal lob işlevlerine odaklanan nörobilişsel değerlendirme açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır.Yöntem: Çalışmamıza, Çocuk Nörolojisi Bilim Dalı polikliniğinde RE tanısı ile takip edilmekte olan 8?13,5 yaşlarında 31 çocuk alınmıştır. Kontrol grubunu ise bu çocuklar ile yaş, cinsiyet ve sosyoekonomik düzey açısından eşleştirilen 31 çocuk oluşturmuştur. Çocukların davranış sorunları Çocuk ve Gençlerde Davranış Değerlendirme Ölçeği (ÇDDÖ) ile değerlendirilmiştir. Ruhsal bozukluk tanıları Okul Çağı Çocukları İçin Duygulanım Bozuklukları ve Şizofreni Görüşme Çizelgesi-Şimdi ve Yaşam boyu Şekli yapılarak belirlenmiştir. Çalışmaya katılan çocukların hepsine Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (WİSC-R), Wisconsin Kart Eşleme Testi (WKET) ve Stroop Renk ve Kelime Testi (SRKT) uygulanmıştır.Bulgular: ÇDDÖ'nde dışa yönelim sorunları ve toplam sorun alanlarında, alt ölçeklerden ise kaygı, dikkat ve saldırgan davranışlar alanlarında RE grubunun daha yüksek puan aldığı bulunmuştur. Ayrıca EEG odağı sağ hemisferde veya bilateral olan çocukların, sol hemisferde odak olan çocuklara göre daha fazla dikkat sorunu gösterdikleri saptanmıştır. RE grubu toplamda daha fazla ruhsal bozukluk tanısı alırken, ruhsal bozukluk tanıları ayrı ayrı değerlendirildiğinde bir fark saptanmamıştır. RE grubunun sözel ve toplam zeka düzeylerinin kontrol grubundan daha düşük olduğu belirlenmiştir. Frontal lob işlevleri açısından WKET'de iki grup arasında anlamlı bir fark bulunmazken, SRKT'de RE tanısı alan çocuklar kontrol grubuna göre daha kötü işlevsellik göstermişlerdir. Geçirilen toplam nöbet sayısı, SRKT'nde gösterilen kötü performansla ilişkili bulunmuştur.Tartışma: Çalışmamızın sonucunda RE'nin temel frontal lob işlevlerini anlamlı düzeyde etkilemediği, dikkat ve zeka üzerinde olumsuz etkilerinin olduğu, ruhsal bozukluk ve davranış sorunlarını arttırdığı düşünülmüştür.Anahtar sözcükler: Rolandik Epilepsi, frontal lob işlevleri, davranış sorunları, ruhsal bozukluklar, zeka düzeyi Objective: This study aims to compare the children with a diagnosis of Rolandic Epilepsy (RE) and control group in terms of behavioral problems, prevelance of psychiatric disorders and neurocognitive evaluation focused on frontal lobe functions.Method: 31 children, aged 8 to 13,5 years, who were followed by the Child Neurology outpatient clinic with a diagnosis of RE participated in our study. Control group was composed of 31 children whose age, sex and socioeconomic status are matched with the RE group. Behavioral problems were assessed by Child Behavior Checklist (CBCL) and diagnoses were established by using the Kiddie Schedule for Affective Disorders and Schizophrenia Present and Lifetime Version. All of the children underwent a neurocognitive evaluation with Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised (WISC-R), Wisconsin Card Sorting Test (WCST) and Stroop Color and Word Test (SCWT).Results: The RE group showed higher in external and total scores and anxious, attention problems and aggressive behavior subscores of CBCL. Also children with right-sided and bilateral EEG focus exhibited significantly more attention problems than left-sided children. Although RE group had more psychiatric diagnoses in total than the control group, when psychiatric diagnoses were evaluated separately, there were no significant difference between the groups. Considering the IQ levels, we found that verbal and total IQ scores of RE group were lower than the control group. While RE and control group did not differ with regard to WCST scores, children with RE displayed lower performance in SCWT compared to the control group. In addition, total number of seizures were inversely related to the performance in SCWT of RE group.Discussion: In conclusion, it was considered that RE does not affect basic frontal lobe functions significantly, has negative effects on attention and IQ performance, and increases the risk for developing behavioral problems and psychiatric disorders.Key Words: Rolandic Epilepsy, frontal lobe function, behavior problems, psychiatric disorder, intelligence level
Collections