Otistik bozukluk tanısı ile takip edilen 3-6 yaş grubundaki çocuklarda otistik gerileme yaygınlığı ve ilişkili etmenlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmada, Otistik bozukluk (OB) tanısı bulunan çocuklarda otistikgerileme yaygınlığının belirlenmesi ve otistik gerileme öyküsü olan ve olmayangrupların prenatal-natal-postnatal dönem özellikleri, aşılama öyküsü, erken dönemgelişimsel sorunlar, EEG değerlendirmeleri, uyku sorunları, gastrointestinalyakınmalar ve otizm şiddetleri açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır.Yöntem: Çalışmamıza, KOÜ Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları AnabilimDalı polikliniğinde OB tanısı ile takip edilmekte olan 3-6 yaşları arasındaki 59 çocukalınmıştır. Otizm şiddetini belirlemek amacıyla Çocukluk Otizmini DerecelendirmeÖlçeği (ÇODÖ) uygulanmıştır. Çocukların gelişim düzeyleri Denver II GelişimselTarama Testi ile değerlendirilmiştir.Bulgular: Otistik gerileme oranı geniş tanıma göre %54.2, dar tanıma göre %13.6bulunmuştur. Ortalama gerileme zamanı 16 ±5,39 ay olarak hesaplanmıştır Gelişimbasamaklarına bakıldığında, gerileme olan grupta yer alan çocukların desteksizoturma ve yürüme zamanlarının daha geç, kelime söylemeye başlama zamanlarınınise daha erken olduğu bulunmuştur. Denver II Gelişimsel Tarama Testi'ne göregerileme olan grupta yer alan çocukların gerileme olmayan gruptakilere kıyaslagelişimsel alanların tümünde anlamlı olarak daha fazla gerilik sergiledikleribulunmuştur. ÇODÖ sonucunda; toplam puanla birlikte taklit, duygusal tepkiler,tatma-dokunma-koklama tepkisi ve kullanımı, sözel ve sözel olmayan iletişim vegenel izlenimlerle ilişkili alt ölçek puanları gerileme olan grupta anlamlı olarak dahayüksek bulunmuştur.Tartışma: Çalışmamızın sonucunda otistik gerileme sergileyen çocukların gerilemeöncesinde tamamen normal bir gelişim göstermedikleri, bu çocukların erkendönemde bir takım gelişimsel sorunlarının olabileceği, ayrıca otistik gerilemeninklasik tip otizme göre daha kötü bir gidişe sahip olduğu düşünülmüştür.Anahtar Sözcükler: Otistik bozukluk, gerileme, çevresel etmenler Objective: The purpose of this study was to determine the prevalance ofdevelopmental regression in preschool children diagnosed with Autistic Disorder andto compare the children with and without regression in terms of characteristics ofprenatal-natal-postnatal period, history of MMR vaccine, early developmentalproperties, EEG abnormalities, sleep and gastrointestinal problems, and autismseverity.Method: 59 children, aged 3 to 6 years, who were followed by Child and AdolescentPsychiatry outpatient clinic with Autistic Disorder participated in our study. Autismseverity was assessed by Childhood Autism Rating Scale (CARS) and DenverDevelopmental Screening Test-II (DDST-II) was used to determine thedevelopmental levels of the children.Results: The prevalence rate of autistic regression (AR) was 54,2% for broaddefition and 13,6% for narrow definition of regression. Mean age for regression was16±5,39 months. Children with autistic regression had exhibited more noticeableretardation in developmental milestones like first time of sitting without support,walking, but produced first word with meaning earlier. Compared to autistic childrenwithout regression history, children with autistic regression displayed moreprominent retardation in all developmental fields in DDST-II. In CARS evaluation,beside total score, scores of the items of imitation, emotional response, taste-smelltouchresponse, verbal and non-verbal communication, and general impressions weresignificantly higher in children with AR.Discussion: It was thought that children with AR had not been completely normalbefore the regression process, and may have some developmental problems in earlyyears of life. Moreover, we suggested that autism with regression has worseprognosis than classical autism.Key Words: Autistic disorder, regression, environmental factors
Collections