Bir grup sağlık yüksek okulu öğrencisinin yeme tutumu ve çocukluk çağı psikolojik travmaları arasındaki ilişkinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı üniversiteye devam etmekte olan kız öğrencilerin yeme tutumunu ve yeme psikopatolojisini değerlendirmek, öğrencilerin yeme tutum ve sorunları ile çocukluk çağı travmaları arasındaki ilişkiyi ve yeme bozukluklarına yatkınlık yaratacak bazı etkenleri incelemektir.Çalışmaya, 2010 ? 2011 öğretim yılında Kocaeli Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu hemşirelik ve ebelik bölümüne devam etmekte olan 201 öğrenci katılmıştır. Öğrenciler, sosyodemografik veri formu, yeme tutumu testi (YTT), yeme bozukluğu değerlendirme ölçeği (YEDÖ) ve çocukluk çağı travmaları ölçeği kullanılarak değerlendirilmiştir. Veriler, regresyon analizi, t testi, manova testi ve ki-kare testi kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde bir istatistik paket programı kullanılmıştır. Sonuçların yorumlanmasında p< 0.05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir.Çalışmamızda en az bir tip çocukluk çağı travması olan grubun çocukluk çağı travması olmayan gruba göre YEDÖ ve YTT toplam puanlarının anlamlı olarak daha yüksek olduğu saptandı. Ayrıca çocukluk çağı cinsel istismarı bildirenlerin YTT toplam puanlarının çocukluk çağı cinsel istismarı bildirmeyenlerden anlamlı olarak farklı olduğu görüldü. Çalışmamızda beden kitle indeksi (BKİ) kategorileri ile çocukluk çağı travmatik yaşantıları ve YTT toplam puanı arasında bir ilişki saptanmazken, YEDÖ toplam puanının üç BKİ kategorisinde de birbirlerinden anlamlı olarak farklı olduğu görüldü. Fazla kilolu grubun normallerden, normal grubun ise zayıflardan daha yüksek puan aldıkları görüldü.Bu bağlamda, bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin bir kısmında bozulmuş yeme tutumu ve yeme bozukluğu belirtilerinin gözlendiği, bunların ise çocukluk çağı travmaları ve BKİ ile ilişkili olduğunu ortaya koymuştur. The aim of this study is evaluating of eating attitudes and eating psychopathology of the school of health sciences students of University of Kocaeli. The study examines the relationship between eating attitudes and eating problems, childhood traumas and the factors which cause predisposition of eating disorders.201 students enrolled at the school of health sciences students of Kocaeli University during the 2010-2011 educational year were included in the study. The students evaluated with sociodemographic data form, eating attitude test (EAT), aeting disorder examination questionnaire (EDEQ) and Childhood Trauma Questionnaire. Data?s were analyzed with regression analysis, t test, manova test and ki-square test. A statistic packet program was used to analyze the data?s. p<0.05 significance level accepted to interpret the results.In our study the group that has at least one type of childhood trauma observed that significantly higher total point for EDEQ and compared to the group of with no childhood traumas. In addition, the total point of EAT is observed significantly different in those who reported childhood sexual abuse compared to those who did not report childhood sexual abuse. In our study, it hasn?t been found any relationship between the body mass index (BMI) categories and childhood traumas and EAT total points. EDEQ total point has been observed significantly different from each other in tree BMI categories. Overweight group got higher points compared the normal weight group, in addition normal weight group got higher points compared to the slim group.In this context, in the results of this study disordered eating attitudes and eating disorder signs have been observed among the some of the students and it showed that it has a relation with childhood traumas and BMI
Collections