Acil serviste ağrı yönetiminde ağrı skorları ile hastanın analjezik ihtiyacı ifadesinin hasta hoşnutluğu açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Giriş ve Amaç: Acil serviste ağrı en sık başvuru yakınması olmakla birlikte, ağrı şiddetinin değerlendirilmesi ağrı bakımının temel bileşenlerinden biridir. Acil servisteki ağrı bakımını geliştirmek için yapılan çalışmalarda ağrı düzeyi değerlendirilmesinin önemli bir faktör olduğu ortaya konmuştur. Çalışmada acil serviste ağrı skorlarına dayalı analjezi ile hastanın analjezik ihtiyacı ifadesine dayalı akut ağrı yönetimlerinin, hasta hoşnutluğu açısından karşılaştırılması amaçlandı.Gereç ve Yöntem: Tek merkezli, prospektif ve randomize kontrollü yapılan bu araştırma; acil servise akut ağrı ile başvuran, VRS'ye göre orta veya ciddi düzeyde ağrısı olan, parenteral tedavi almayı ve anket doldurmayı kabul eden erişkin hastalarla gerçekleştirildi.Hastalar, ağrı düzeylerini değerlendirmek için; VAS ölçümü grubu ve analjezi ihtiyacının direkt sorulduğu grup olarak randomize edildi. Grupların ağrı bakımı hoşnutluğu Likert tipi ve açık uçlu sorularla oluşturulan anketlerle değerlendirilip, karşılaştırıldı.Bulgular: Randomize edilen 124 hastadan analiz edilen 122'sinin yaş ortalaması 35 (IQR 23-43) idi. En sık başvuru sebepleri; baş, karın ve yan ağrısıydı. Hastaların, Likert tipi sorulara (1-Doktorum ağrımın şiddeti ile yeterince ilgilendi, 2-Ağrımla ilgili başvurumda acil servisten beklentilerim karşılandı, 3-Acil servis personeli ile olan iletişimimden memnun kaldım, 4-Başka bir ağrı ile başvurduğumda aynı şekilde tedavi olmak isterim) verdiği yanıtlar benzerdi (p= 0,332-0,692-0,759-0,818, sırasıyla). Hastaların Likert ölçeği puanları da benzerdi (p= 0,861). Hastaların hoşnutluklarıyla ilişkili olan demografik veya acil bakımı ile ilgili herhangi bir faktör saptanmadı. Sonuç: Acil servisteki akut ağrı yönetiminde, ağrıyı tek boyutlu ve anlık olarak değerlendiren standart skorları zorunlu tutmak yerine, ağrı kesici ihtiyaçlarının sorularak hasta ifadesine dayalı analjezi yönteminin, hastanın beklentilerini gözönünde bulunduran, etkili iletişimi arttıran, pratik ve verimli bir yaklaşım olabileceği değerlendirildi.Anahtar sözcükler: ağrı yönetimi, ağrı skorları, hoşnutluk, memnuniyet, acil servis. Aim: While pain is the most common reason of referral to emergency departments, assessment of the pain intensity is one of the main components of the pain treatment. The studies for improving pain treatment in the emergency department have revealed that assessment of the pain intensity is an important factor. This study aims to compare the patient satisfaction from the analgesics based on the pain scores and acute pain treatment methods based on the patinets' reports of need for analgesics.Methods: This is a single-centered, prospective and randomized controlled study. It has been performed on the adult patients who have medium or serious level pain according to the VRS and who have agreed to get parentheral treatment and to fill a survey.In order to assess the pain intensity of the patients, they were randomized as the VAS measurement group and the group where the need for analgesics was asked to the patient directly. Satisfaction of the groups from the pain treatment was evaluated and compared using surveys of Likert-type and open-end questions.Results: Average age of the 122 patients among the randomized 124 patients was 35 (IQR 23-43). The most frequent reasons for referral to the emergency department were headache, stomachache and side pains. Answers to Likert-type questions (1 – My physician paid enough attention to the intensity of my pain, 2 – My expectations were satisfied by the emergency service in relation to my pain, 3 – My communication with the emergency service personnel was satisfactory, 4 – I would like to get treatment in the same way if I go to the emergency service with another pain) were similar among the groups (p= 0.332-0.692-0.759-0.818, respectively). Likert scale scores of the patients were also similar (p= 0,861). No demographic or emergency treatment factors were detected related to the patient satisfaction. Conclusion: Instead of keeping mandatory standard scores which assess the pain unidimentionally and momentarily in the acute pain management, the analgesics method based on the patients' answers to the questions about their need for painkillers may be a practical and efficient method which considers the patients' expectations and improves relations with the patients.Keywords: pain management, pain scores, satisfaction, emergency service.
Collections