Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgür, Hasan
dc.contributor.authorArikan, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T12:01:37Z
dc.date.available2020-12-29T12:01:37Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/407641
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; mühendislik öğrencilerinin mesleki derslerinin öğreniminde artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımının öğrenmeye olan etkisini belirlemektir. Artırılmış gerçeklik, günümüz teknolojilerini kullanarak, gerçek dünyadan alınan görüntülerin bilgisayar ortamındaki verilerle harmanlanarak, eşzamanlı olarak kullanıcılara sunulmasıdır. Ülkemizde yapılan çalışmalar incelendiğinde; sağlık, mimarlık, kimya, reklam, turizm, eğitim gibi pek çok alanda kullanılan ve üzerinde araştırma yapılan bu teknolojinin, mühendislik alanında kullanımının eksikliği göze çarpmaktadır. Teknoloji üreten bir bölüm olan bilgisayar mühendisliğinde, artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanılması ile öğrencilerin daha başarılı çalışmalar yapacağı düşünülmektedir. Araştırmada; mühendislik eğitim müfredatındaki mesleki bir ders içerisinde yer alan bir konusunun öğrenimi amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilen bir artırılmış gerçeklik uygulaması kullanılacaktır. Ayrıca, öğrencilerinin demografik bilgilerini belirlemek için bir anket; geliştirilen artırılmış gerçeklik uygulamasına yönelik tutum ve davranışlarının belirleneceği bir ölçek; öğrenme süreçlerinin takibi için öntest-sontest uygulamalarına da araştırma içerisinde yer verilecektir.Araştırma hedefi, günümüz teknolojilerinin en önemlilerinden biri sayılan arttırılmış gerçekliğin eğitim ortamlarına katılmasını sağlamaktır. Özellikle ABD, Kanada, Hollanda gibi ülkelerde mesleki eğitimlerde uygulanmış ve başarısı kanıtlanmış olan artırılmış gerçeklik çalışmalarına ülkemizde de yer verilmesinin sağlanarak dünya standartlarında bir eğitim imkanının sağlanması da araştırmanın diğer önemli çıktısıdır. Dünya üzerinden büyük bir ekonomi olarak yerini almış olan artırılmış gerçeklik yazılımlarına olan ilginin ülkemizde de başarılı örnek çalışmalar yapılarak artırılmasının sağlanması ve ülkemiz ekonomisine katkı sağlanması da araştırmanın bir diğer amacıdır.
dc.description.abstractThe aim of the research is; Some of those who are learning to use advanced practice applications in the learning of professional courses in engineering education.Augmented reality is the simultaneous presentation of images from the real world, blended with computerized data, using the latest technologies. When the studies conducted in our country are examined; This technology, which is used in many fields such as health, architecture, chemistry, advertising, tourism, education and researched, stands out for the lack of use in the field of engineering. It is thought that students will make more successful studies by using augmented reality technology in computer engineering which is a technology producing department.In the study; an augmented reality application developed by the researcher will be used for the purpose of learning a subject in a professional course in the engineering curriculum. In addition, a questionnaire was used to determine the demographic information of the students; a scale in which attitudes and behaviors towards enhanced augmented reality application are determined; pre-test and post-test applications for the follow-up of learning processes will also be included in the researchThe aim of the research is to ensure that augmented reality, considered one of the most important of today's technologies, is included in educational environments. Another important outcome of the research is the fact that augmented reality studies, which have been applied in vocational trainings in countries such as USA, Canada and the Netherlands, are also included in our country.Another aim of the research is to increase the interest in augmented reality software which has taken its place as a major economy all over the world by making successful sample studies in our country and contributing to our country's economy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMantıksal devre tasarımı için eğitsel bir artırılmış gerçeklik uygulamasının geliştirilmesi ve etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe design and implementation of an educational augmented reality application for logical circuit design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-05
dc.contributor.departmentHesaplamalı Bilimler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAlternate reality games
dc.subject.ytmAugmented reality
dc.identifier.yokid10299510
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid638464
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess