Mantıksal devre tasarımı için eğitsel bir artırılmış gerçeklik uygulamasının geliştirilmesi ve etkilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özgür, Hasan | |
dc.contributor.author | Arikan, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:01:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:01:37Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-10-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/407641 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı; mühendislik öğrencilerinin mesleki derslerinin öğreniminde artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımının öğrenmeye olan etkisini belirlemektir. Artırılmış gerçeklik, günümüz teknolojilerini kullanarak, gerçek dünyadan alınan görüntülerin bilgisayar ortamındaki verilerle harmanlanarak, eşzamanlı olarak kullanıcılara sunulmasıdır. Ülkemizde yapılan çalışmalar incelendiğinde; sağlık, mimarlık, kimya, reklam, turizm, eğitim gibi pek çok alanda kullanılan ve üzerinde araştırma yapılan bu teknolojinin, mühendislik alanında kullanımının eksikliği göze çarpmaktadır. Teknoloji üreten bir bölüm olan bilgisayar mühendisliğinde, artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanılması ile öğrencilerin daha başarılı çalışmalar yapacağı düşünülmektedir. Araştırmada; mühendislik eğitim müfredatındaki mesleki bir ders içerisinde yer alan bir konusunun öğrenimi amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilen bir artırılmış gerçeklik uygulaması kullanılacaktır. Ayrıca, öğrencilerinin demografik bilgilerini belirlemek için bir anket; geliştirilen artırılmış gerçeklik uygulamasına yönelik tutum ve davranışlarının belirleneceği bir ölçek; öğrenme süreçlerinin takibi için öntest-sontest uygulamalarına da araştırma içerisinde yer verilecektir.Araştırma hedefi, günümüz teknolojilerinin en önemlilerinden biri sayılan arttırılmış gerçekliğin eğitim ortamlarına katılmasını sağlamaktır. Özellikle ABD, Kanada, Hollanda gibi ülkelerde mesleki eğitimlerde uygulanmış ve başarısı kanıtlanmış olan artırılmış gerçeklik çalışmalarına ülkemizde de yer verilmesinin sağlanarak dünya standartlarında bir eğitim imkanının sağlanması da araştırmanın diğer önemli çıktısıdır. Dünya üzerinden büyük bir ekonomi olarak yerini almış olan artırılmış gerçeklik yazılımlarına olan ilginin ülkemizde de başarılı örnek çalışmalar yapılarak artırılmasının sağlanması ve ülkemiz ekonomisine katkı sağlanması da araştırmanın bir diğer amacıdır. | |
dc.description.abstract | The aim of the research is; Some of those who are learning to use advanced practice applications in the learning of professional courses in engineering education.Augmented reality is the simultaneous presentation of images from the real world, blended with computerized data, using the latest technologies. When the studies conducted in our country are examined; This technology, which is used in many fields such as health, architecture, chemistry, advertising, tourism, education and researched, stands out for the lack of use in the field of engineering. It is thought that students will make more successful studies by using augmented reality technology in computer engineering which is a technology producing department.In the study; an augmented reality application developed by the researcher will be used for the purpose of learning a subject in a professional course in the engineering curriculum. In addition, a questionnaire was used to determine the demographic information of the students; a scale in which attitudes and behaviors towards enhanced augmented reality application are determined; pre-test and post-test applications for the follow-up of learning processes will also be included in the researchThe aim of the research is to ensure that augmented reality, considered one of the most important of today's technologies, is included in educational environments. Another important outcome of the research is the fact that augmented reality studies, which have been applied in vocational trainings in countries such as USA, Canada and the Netherlands, are also included in our country.Another aim of the research is to increase the interest in augmented reality software which has taken its place as a major economy all over the world by making successful sample studies in our country and contributing to our country's economy. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mantıksal devre tasarımı için eğitsel bir artırılmış gerçeklik uygulamasının geliştirilmesi ve etkilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The design and implementation of an educational augmented reality application for logical circuit design | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-05 | |
dc.contributor.department | Hesaplamalı Bilimler Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Alternate reality games | |
dc.subject.ytm | Augmented reality | |
dc.identifier.yokid | 10299510 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 638464 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |