Demokrat Parti Dönemi`nin ilköğretim politikaları (1950-1960)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, esas olarak 1950-1960 yılları arasında görev yapan Demokrat Parti hükümetlerinin ilköğretimle ilgili politika ve faaliyetlerinin belirlenmesidir.Eğitim olgusu tarihsel süreç içinde toplumların sosyal açıdan önemli bir mekanizmasını oluşturmuştur. Bu yüzden siyasi iktidarlar da eğitimi bir sosyal politika aracı olarak görmüşlerdir. Dünya siyasi haritasını ve görüşünü önemli bir ölçüde değiştiren II. Dünya Savaşı, sonuçları itibariyle siyasi etkilerini ülkemiz politikalarında da hissettirmiştir. Özellikle 1946 yılından itibaren geçilen çok partili dönem bu etkinin en açık örneğidir. Demokrat Partinin kurulması 1950'den 1960'a kadar geçen kesintisiz iktidar süreci, halktan gelen beklentiler sonucunda eğitim politikalarını da önemli ölçüde değiştirmiştir.Bu dönem içinde ilköğretim açısından önemli gelişmeler yaşanmıştır. Özellikle bir devrin eğitim açısından önemli kilometre taşlarından olan Köy Enstitülerinin İlköğretmen Okullarıyla birleştirilmesi ve bu doğrultuda köylüden okul yapma mecburiyetinin kaldırılması, sosyal ve siyasal politika etkisi muhakkak ki bulunan İmam Hatip Okullarının tekrar açılması ve din derslerinin müfredata konması ilköğretim açısından önemli sayılabilecek gelişmelerdir. Ayrıca ilköğretim politikalarının belirlenmesinde 5. Milli Eğitim Şûrasının yapılması önemli bir eğitim organizasyonudur. The aim of this study is to determine primary education related politics and activities of Democrat Party Governments that ruled the country between 1950 and 1960.The education phenomenon has made up an important mechanism of communities in terms of socialism throughout history. That?s why political reigns have regarded education as a social policy means. World War II, which altered political map and conception of the world significantly, made feel its political effects on our country eventually. Especially since 1946, the introduction of multi-party period, and the foundation and the continuous rule of Democrat Party between 1950 and 1960 changed the education policies significantly according to expectations of the public.In this period there were important advances related to primary education. Especially the integration of Vıllage Instıtutes, once regarded as the milestone of education, with Primary-Teaching Schools, lifting the obligation of building up schools from the villagers and the re-openig of İmam Hatip schools and inserting religious classes into curriculum are among the significant progressions. Moreover, the 5th National Education Council, which was made in this period, is an important organization.
Collections