Yusuf Şükrü Harputî ve eserlerinin hadîs açısından değeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yûsuf Şükrü, Harput'ta doğup, tahsilinin bir kısmını burada yaptıktan sonra İstanbul'a gitmiş ve ilminin kalan kısmını orada ikmâl etmiştir. İstanbul Vefâ Medresesi'nde bir süre çalıştıktan sonra Medine'deki Mahmûdiyye Medresesi müderrisliğine tayin edilen Harpûtî, ömrünün sonuna kadar, burada kalmış ve burada (1292/1875) vefât etmiştir.Harputî, şerh veya hâşiye türü çalışmalarının yanı sıra; telif eserler de kaleme almıştır. Çeşitli ilim dallarına ait 7 eseri vardır. O, eserlerini genelde Arapça ve Osmanlıca olarak yazmıştır.Harpûtî, eserlerinde çok çeşitli konularda hadîsler kullanmıştır. O, eserlerine genelde sahîh hadîsleri almakla beraber, zayıf ve mevzû` rivâyetler de aktarmıştır.Çalışmamızda; girişte hadîslerin kültürümüze etkisi hakkında bilgi verilmiştir. Birinci bölümde Harpûtî'nin hayatı, ilmi kişiliği ve eserleri ele alınmıştır. İkinci bölümde Harpûtî'nin telif ve şerh eserlerinde aktardığı hadîslerin tahrici, tercümesi ve değerlendirilmesi yapılmıştır. Sonuç kısmında da genel bir değerlendirme yapılmıştır. Bu çalışma bibliyografya ile sona ermiştir.Anahtar Kelimeler: Harpûtî, Hadîs, Şerh, Mevzû`, Nasîhatnâme, Rumûzü't-Tevhîd, Silsiletü's-Safâ, Hâşiye-i `İsâm, Nâmûsü'l-Îkân Yusuf Shukru, who was born in Harput, had some part of his education here. Then he went to Istanbul and completed the rest of his education there. He was appointed to the Vefa Medresse in Istanbul. He stayed in Medine till the ehd of his life and died there (1292/1875)Harputi wrote some expounded studies, besides he drew up his own composed work. He has got 7 work which belong to various science branches. He usually wrote his works in Arabic and the Ottoman Turkish LanguageHarputi used hadiths about various subjects. He usually put true hadiths into his works. However he also added da`if and mewdu` hadiths to the works.In our study, same information about the hadiths effects to our culture has been given in the entry. İn the first chaper his life,his scientific personality and his Works have been taken up. İn the second chapter the source, the translation and the evaluation of the hadiths which Haputi transferred into his composed works and his expounded studies have been summed up.In the conclusion chaper a general evaluation has been done. This study has ended with a bibliography.Key word: Harputi, Hadiths, Expound, Mewdu`, Nasîhatnâme, Rumûzü?t-Tevhîd, Silsiletü?s-Safâ, Hâşiye-i `İsâm, Nâmûsü?l-Îkân
Collections