Mustafa Kutlu`nun hikâyelerindeki iletiler ve bu iletilerin çocuğa görelik ilkesi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İleti, verilmek istenilen mesaj ya da göndericinin alıcı üzerinde yapmak istediği değişikliktir. Mustafa Kutlu, hikâyeleriyle okurunu etkilemeyi amaçlayan yazarlardan biridir. Bu nedenle, Kutlu'nun hikâyeleri ileti açısından zengindir. Mustafa Kutlu; hikâyelerinde okurunu kişisel, toplumsal, ahlâkî, dinî, ekonomik, ulusal ve evrensel gibi ileti konularıyla değiştirmeyi amaçlamıştır. İleti konuları taşımış oldukları amaçlara göre; kişisel gelişimi destekleyen, toplumsal gelişimi destekleyen, ahlâkî gelişimi destekleyen, dinî gelişimi destekleyen, ulusal düşüncenin gelişimini destekleyen, evrensel düşüncenin gelişimini destekleyen ve öteki iletiler olarak sınıflandırılabilir. Mustafa Kutlu'nun hikâyelerinde kişisel gelişimi destekleyen iletiler, diğer iletilere oranla daha fazla kullanılmıştır. Kutlu'nun hikâyelerindeki iletiler dil - üslup, konu - tema, şahıs kadrosu - kahramanlar ve bakış açısı/anlatıcı açısından incelendiğinde bazı iletilerin çocuğa göre olduğu, bazılarının da çocuğa göre olmadığı görülmektedir. The message is the change that sender wants to make on the receiver or the message (that is) wanted to be given. Mustafa Kutlu, is one of the writers who aims at effecting his readers with his stories. So, the stories of Mustafa Kutlu are rich in point of messages. In his stories, Mustafa Kutlu aims to change his readers at personal, social, ethical, religious, national, universal message subjects. Message subjects are classified according to their aims; the ones support personal developmant, the ones support ethical developmant, the ones support religious development, the ones support national opinion?s developmant, the ones support universal opinion?s development and the others. In Mustafa Kutlu?s stories the messages that support personal development are more used in proportion to other ones. When the messages in Kutlu?s stories are examined according to language ? style, subject ? theme, personal character staff ? heros and point of view, it is seen that some messages are relation to childe (but) some aren?t.
Collections