İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli sınıf ortamında durumlu öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısına, tutumuna ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının, durumlu öğrenme kuramına dayalı öğretim stratejisinin ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi ?ülkemiz ve dünyamız? ünitesi ?küresel bağlantılar? öğrenme alanına yönelik öğrenme başarısına, kalıcılığa etkisini ortaya koymaktır. Ayrıca durumlu öğrenmenin öğrencinin derse yönelik tutumunda bir değişim yaratıp yaratmadığı da araştırma sürecinde incelenmiştir.Araştırmanın bağımsız değişkeni durumlu öğrenme, bağımlı değişkeni ise akademik başarı, başarının kalıcılığı ve derse yönelik tutumdur. Araştırma denekleri, Cumhuriyet İlköğretim Okulunda öğrenim gören 6/C ve 6/D (38) öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın toplam uygulama süresi altı haftadır.Araştırma deneklerin kontrol ve deney gruplarına ayrılmasıyla uygulama süreci başlamıştır. Araştırma verilerini elde etmek için; öğrencilerin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarını tespit etmek amacıyla tutum ölçeği, öğrencilerin öğrenme alanı ile ilgili bilgilerini tespit etmek amacıyla başarı testi hazırlanmıştır. Hazırlanan tutum ölçeğinin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 85,8 olarak bulunmuştur. Başarı testinin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ise, 74,4 olarak tespit edilmiştir.Araştırma sürecinde, kontrol ve deney gruplarının derse yönelik tutum ve başarılarının tespit edilmesi amacıyla uygulama öncesi ve sonrasında ölçekler deneklere uygulanmıştır. Elde edilen veriler t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin tablolaştırılması ve yorumlanması bölümünde anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır.Araştırma verilerinin analizinde ayrıca etki boyutu da dikkate alınarak analizler yapılmıştır. Ayrıca uygulanan tutum ölçeğinden elde verilerin analiz edilmesinde likert tipi beşli dereceleme ölçeğinden elde edilen toplam puanlar ve ortalamalarından faydalanılmıştır.Araştırmanın sonucu olarak, durumlu öğrenme kuramının öğrenme başarısı üzerinde orta seviyede etkili olduğu tespit edilmiştir. Durumlu öğrenme kuramı kullanılarak anlatılan derslere yönelik olarak, öğrencilerin tutumlarında anlamlı bir farklılık meydana gelmemiştir.Anahtar Kelime: Durumlu Öğrenme, Durumlu Biliş, Yapılandırmacı Yaklaşımİhsan ÜNLÜElazığ 2009 The purpose of this study is to present the effect of the teaching strategy based on the situated learning theory of the constructivist learning approach on learning achievement and permanence of knowledge intended for the unit ?our country and our world? ?global connections? learning area in the sixth grade primary school social sciences course. In addition, it is also examined whether situated learning makes any difference in the students? attitude towards the course in the process of the investigation.The independent variable of the study is the situated learning while the dependent variables are academic success, the permanence of success and the attitude towards the course. The participants of the study are the students at the classes 6/C and 6/D (38 students) at Cumhuriyet Elementary School. The total time spent for the implementation of the study is six weeks.The implementation process began when the participants of the study were grouped as control and experimental groups. In order to obtain the data of the study, an attitude scale intended to determine the students? attitudes towards the course of social sciences, and an achievement test intended to determine the students? knowledge of the learning area were prepared. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the attitude scale was found to be 85,8 while the Cronbach Alpha reliability coefficient of the achievement test was 74,4.During the process of the study, before and after the implementation, the scales were practised on the participants in order to determine the achievement and the attitudes of the students at the control and experimental groups towards the course. The data obtained was analysed via using t test. In the section of the tabulation and explication of the data of the study, level of significance was found to be 0.5.In the analysis of the data of the study, a series of analysis were also made considering the effect factor. In addition, in the analysis of the data obtained from the attitude scale, the total points and averages received from 1-5 likert - type rating scale were used.As the consequence of the study, it is founded that the situated learning theory is effective at a medium level on the learning achievement. Intended for the courses taught via using the situated learning theory, there is no significant difference in the students? attitudes.Key Words: Situated Learning, Situated Cognition, Constructivist Approachİhsan ÜNLÜElazığ 2009
Collections