Atatürk Dönemi kara ve demiryolu inşa çalışmaları (1923-1938)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
M. Kemal Atatürk önderliğinde Milli Mücadele'nin kazanılmasından sonra kurulan yeni Türk Devleti, savaşlardan yorgun düşmüş halkın refah seviyesini yükseltmek, harap hale gelmiş ülkeyi yeniden imar etmeyi hedeflemişdir. Türkiye Cumhuriyeti idarecileri, yaşamış oldukları acı tecrübeler ve çağın gereklerini iyi analiz ederek ülkenin çözümlenmesi gereken en önemli sorunlardan birinin ulaştırma alanında olduğu görmüşlerdir. Bu anlamda 1923 ? 1938 yılları arasında kara ve demiryolları alanında büyük bir inşa çalışması başlatmışlardır.Osmanlı İmparatorluğu döneminde ekonomik ve siyasi sebepler başta olmak üzere savaş yıllarının verdiği tahribatın etkisiyle düzgün bir yol şebekesi bulunmayan ülkeyi demir ağlarla örmeye başlamışlardır. Demiryollarına entegre halinde karayolları alanında da çalışma yapılarak ülkede ulaşılamayan bir yer bırakmamayı hedeflemişlerdir.1923 ? 1938 yılları arasında ülkenin batısından doğusuna, kuzeyinden güneyine kadar bu anlamda ülke bir şantiye haline dönüşmüştür. Kara ve demiryolları inşa faaliyetleri ile kara ulaştırması alanında ciddi çalışmalar yapılmıştır. Kara ulaştırması alanında yapılan bu inşa faaliyetleri ile ülkenin iç bölgeleri liman şehirlerine bağlanmış ayrıca şehirler, kasabalar ve hatta köyler kara ve demiryolları ile birbirine entegre olmuştur. Bu yapılan işlerle ülkenin sosyal, siyasi, ekonomik gelişmesine büyük katkısı olmuş ve yeni Türk Devleti'nin bir övünç kaynağı olarak ta her platformda dillendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkiye Cumhuriyeti, M. Kemal Atatürk, Bayındırlık, Kara Ulaştırması, Demiryolları, Karayolları, Köprü İnşaatı, İnşa Faaliyetleri? The new Turkish State established after winning the independence war under the leadership of Atatürk has aimed to improve the welfare of the people that have exhausted because of the wars and to reconstruct the country, which has been desolated. The administrators of Turkish Republic have realized the transportation as the most important problem of the country that had to be solved depending on their distressing experiences and the necessities of the age. In this respect a great construction endeavour has been initiated in terms of highways and railways between 1923 and 1938.In the Ottoman period the country, which had not had a regular high way network due to the reasons such as the economic and political ones and to the destruction of the wars, has started to be railroaded. They have aimed not to leave any place inaccessible by means of the works on the highways integrated to the railways.Between the years of 1923 and 1938 the country has became a construction site from the west to the east and from the north to the south. Serious endeavour?s have been implemented on land transportation by the constructions on the highways and railways. By the help of these construction efforts on land transportation the inner cities of the country have been connected to the port cities and the cities, the towns and even the villages have also became integrated to each other by the highways and the railways. These works have contributed to the social, political and economic development of the country and have became a reason for proud fort he new Turkish State on every platform.Keywords: Turkish Republic, M. Kemal Atatürk, Land Transportation, Railways, Highways, Bridge Constructions, Construction Activities?
Collections