İşletmelerde ve kamu kurumlarında performans değerlendirme ve kariyer yönetimi (Bir kavramsal çalışma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1 TEZÖZU İŞLETME VE KAMU KURUMLARINDA PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE KARİYER YÖNETİMİ (BİR KAVRAMSAL ÇALIŞMA) Bu çalışmanın amacı halihazırdaki performans değerlendirme ve kariyer yönetimi literatürünü inceleyerek, uygulamaları görmek ve bunların ışığı altında Türkiye' de, özellikle Kamu Yönetiminde eksikliği hissedilen ve birbiririnin devamı olan bu iki sistemin gerekliliğini ortaya koyarak, çözüm önerileri getirmektir. Çalışmanın temellendiği ana düşünce, kamu kurumlarında insan kaynağından daha etkin ve verimli olarak yararlanmak için, personelin performansının değerlendirilmesi konusunda bir sistemin oluşturulması ve çalışan personelin kuruma bağlılığını arttırmayı ve kendini geliştirmesini sağlayacak bir kariyer yönetimi yapılanmasını yerleştirme gerekliliğidir. Çalışmaya Performans Değerlendirme ve Kariyer Yönetimi ile ile ilgili ayrıntılı bir literatür taraması ile başlanılmıştır. Sonra, kamu kurumlarındaki İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili sorunları karşılaştırmalı olarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Kamu kurumlarındaki mevcut Performans Değerlendirme ve Kariyer Yönetim Sistemini ortaya koyarak devam edilen çalışmaya, kamu kurumlarında uygulanmak istenilen performans değerlendirme ve kariyer sisteminin ana hatları, alternatif çözüm önerileri ve bilimsel uygulama biçimleri sunularak son verilmiştir. Kamu kurumlarının sorunlarının başında verimsizlik, düzensizlik, tatmin olamama, memnuniyetsizlik ve performans düşüklüğü gibi kavramlar gelmektedir. Bu sorunlarla yüklü kamu kurumlarına yerleştirilebilcek modern bir performans değerlendirme ve kariyer yönetim sistemi; bu sorunların bazılarını direkt veya dolaylı olarak çözecek, hizmet veren personeli de, hizmet alan vatandaşıda daha çok tatmin edecek bir yapılanma sağlayacaktır. Bundan sonra yapılacak olan ise; danışmanlardan, insan kaynakları yönetimi uzmanlarından ve kurum temsilcilerinden oluşturulacak olan komisyonlar marifetiyle, burada açıklanan prensipler doğrultusunda her biri ayrı bir özellik kurum ve işletmeler ile ait olunan toplumun kültürüne uyumlu çözüm önerileri getirmek ve etkin sistemler kurmaktır. Ill ABSTRACT Atfytl PERFORMANCE EVALUTION AND CAREER MANAGEMENT IN BUSINESS AND PUBLIC INSTITUTIONS (A?AFFÖALSTUDY) COUCePTuAl- The general purpose of this study through examining the evaluation and career management literature of the world is to find out the applications and in the light of these to propose resolutions by stating the necessity of these two systems related to each other, which are considered insufficient, in Turkey especially in the sphere of public administration. The basic idea in this study is to create a system to evaluate performance of personnel and to establish a career management structure which would enhance personnel's sense of belonging to their institutions and would make them innovative in order to use human resources more effectively and efficiently in the public institutions. The study begans with a detailed literature search related with performance evaluation and career management. Then, we tired to set forth comparatively the current problems of human resources management in the public institutions and clumsiness arising from these problems. The discussion also included current performance evaluation and career management system. In the end, we proposed resolutions, which could put an end to these problems. The study presents the main framework of the performance evalution and career management systems that we deem as appropriate, alternative resolution offers and modern applications. When we look at the problems of public institutions, we face with conceptions such as inefficiency, irregularity, unsatisfaction, insufficiency and low level performance. A modern performance evaluation and career management system, which could be placed within the structure of public institutions full of problems, would resolve some of these problems directly or indirectly and would provide a restructuring satisfying both the personnel who provide services and the citizen who receive services, more. The next step to be taken in the future would be to present fine resolutions appropriate for the culture of the public institutions bearing different characteristics and to establish effective systems according to the principles mentioned here through the commissions comprising advisors, human resources management experts and representatives of the subject institutions.
Collections