Avrupa Birliği ve Türk Hukukunda elektronik ticaret
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ OZU AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRK HUKUKUNDA ELEKTRONİK TİCARET ESRA ÇETİN İşletme Anabilim Dalı Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü AĞUSTOS, 2002 Danışman: Prof. Dr. Ö. Adil ATASOY 1990Tı yıllarda ortaya çıkan internet teknolojisi; hızla gelişerek tüm dünyaya yayılmış, hayatın her alanında kullanılmaya başlanmıştır. Uzaktaki bilgiye erişmenin en kolay yolu olan internet; elektronik posta, çevrimiçi sohbet vb. birçok yeniliği de beraberinde getirmiştir. Elektronik ticaret de internetin pazarlama alanında kullanılmasıyla karşımıza çıkan bir yeniliktir. Çeşitli uygulama şekilleri ile elektronik ticaret ya da kısaca e-ticaret; zaman sınırı olmaksızın alışveriş yapabilme, dünyanın her yerinden anında ve rahatlıkla ulaşılabilme üstünlükleri ile artan bir büyüme potansiyeline sahiptir. Ancak uygulamalarda yaşanan hukuksal problemler elektronik ticaretin gelişimini olumsuz etkilemektedir. Bu problemlerin çözümüne öncelik veren ülkeler, bu yeni pazarın sağlayacağı faydalardan daha fazla yararlanabileceklerdir. Çalışmada; ilk bölümde e-ticaret kavramı, özellikleri, uygulanma şekilleri gibi temel konularda bilgiler verilmiştir. Daha sonraki bölümde elektronik ortamda gerçekleştirilen sözleşmeler konusu üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise, Avrupa Birliği'nde ve Türkiye'de e-ticaretle ilgili olarak gerçekleştirilen hukuki çalışmalardan bahsedilmiştir. Son bölümde ise, Türkiye'deki e-ticaret uygulamalarıyla ilgili Migros şirketinin internette tüketicilere yönelik sunduğu alışveriş imkanının hukuksal incelemesine yer verilmiştir HI THE ABSTRACT OF THE POSTGRADUATE THESIS ELECTRONIC COİVIMERCE IN EUROPEAN COMMUNITY AND TURKISH LAW ESRA ÇETİN Major Branch Business Social Sciences institute OfOsmangazi University AUGUST, 2002 Advisor: Prof. Dr. O. Adil ATASOY Internet technology, which appeared at the end of 1990s, has developed rapidly, spreaded all over the world and used in every field of daily life. The internet, the easiest way to reach the knowledge, has brought up many new style of developments like electronics mail and chatting through the web, etc. Electronic commerce is also a kind of new development, using internet in marketing. The electronic commerce, having extensive application ways and called shortly as `e-commerce`, has a continuously developing potential to trade without having any time-limitation and to communicate with somewhere round the world easily and in a short time. However some problems related with laws, which are met in the process, have negative effects on electronic commerce to develope. The countries which pay attention to solve these problems will be able to make use of its advantages more than any others. İn the first chapter of this study; main subjects such as e-commerce concept, its specialities and the ways of application are introduced. In the following chapter, the contracts which are provided by the electronic style are evaluated. In the chapter third, studies about legal regulation related with e-commerce in European Community and Turkey are mentioned. In the last chapter, legal aspects related with e-commerce which is provided by Migros Company to the consumers to buy items using internet are evaluated.
Collections