Eskişehir Halk eğitim Merkezi bilgisayar ve İngilizce eğitim programlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma Halk Eğitimi Merkezi ve Akşam Sanat Okulunda uygulanan Bilgisayar ve İngilizce Kursları Eğitim Programlarının kursiyerlere programın gerektirdiği becerileri kazandırmadaki etkililiği konusunda katılımcı görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırına 2000-2001 öğretim yılında Eskişehir Halk Eğitimi Merkezine bağlı Bilgisayar Kurslarına katılan 143, İngilizce Kurslarına katılan 86 kursiyer ile çalışılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma TARAMA modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri üç bölümden oluşan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde kişisel özelliklere, ikinci bölümünde Eğitim Programlarıyla ilgili maddelere, üçüncü bölümde ise geleceğe yönelik eğilimlere yer verilmiştir. Bu araştırmada yapılan istatistiksi çözümlemeler sonucunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir. 1. Katılımcıların amaçlara yarı yarıya ulaşıldığına inandıkları belirlenmiştir Öğrencilerin çoğunluğu Bilgisayar ve İngilizce eğitim programlarının amaçlarının öncelikle: programların bilimsel,teknolojik,ekonomik,toplumsal ve kültürel gelişmelere uymalarını sağlayıcı eğitim olanaklarını sunmak olduğunda, ikinci olarak çeşitli mesleklerde çalışmakta olanların hizmet içinde ve mesleklerinde gelişmeleri için gerekli bilgi becerileri kazandırma olanağı sağlaması fikrinde birleştikleri görülmüştür. 2. Katılımcıların eğitim programlarının içeriğinin gözden geçirilerek gelişen teknolojiye uygun olarak güncelleştirilmesi; programların içeriğinin yenilenmesi içinçalışmalar yapılması;ünitelerin kapsayacağı konuların içeriğinin belirlenmesinde bilimsel, sosyal, kültürel beklentileri karşılaması gerektiği konusunda birleştiği belirlenmiştir. 3. Eğitim Programları öğrenme-öğretme süreci boyutuyla ilgili olarak şu bulgular elde edilmiştir. a. Programda kullanılan yöntem,teknik araç gereçlerin yeterliliğinin, b. Programın zamanlamasına, c. Öğretim elemanlarının öğretime ilişkin davranış eksikleri giderildiğinde Eğitim Programlarının daha iyi olacağı belirlenmiştir. 4. Kurstaki başarının değerlendirilmesi için yapılan değerlendirmelerin yeterliliğinin iyi derecede olduğu belirlenmiştir. 5. Kursiyerlerin kişisel özelliklerine göre eğitim programı ile ilgili bazı görüşlerinde farklılıklar belirlenmiş; ancak çoğu soruya verdikleri cevaplarda birleştikleri gözlemlenmiştir. HI SUMMARY The purpose of this research was to find out the effectiveness of the Educational Programs about Computer and English course applied in community center to gain the skills which the programs are responsible for. This research was accomplished with the participation of 143 Computer and 86 English the trainees at the Community Education Center in the city of Eskişehir during the 2000-2001 course term. The research data were derived by means of a survey consisting of three sections. The first section contains personal data the second section contains basic information about the course curriculum the third section contains future expectations The results determined by. statistical analysis in this research are summarized below ; 1. Participants stated that they believed that cirriculum objectives were reached to half of its aim and firstly programs must give educational chances to the participants to adapt the scientific,tecnologic, economic, social and culturel developments; secondly programs must give chances to participants who work in different professions to gain the necessary education and skills to develop in their jobs. 2. Participants agreed the content of the education programs must be examined again and prepared according to developing technology and science 3. The results below were determined about the teaching and learning process aspect of the cirriculum.a. It was observed that the sufficiency of the techniques, methodologies and the equipment and tools or teaching aids b. The lenght of the program c. The instuctors lack of teaching attitude are removed will be better. 4. The results of evaluation in assesing this course showed this course had been successful in meeting it's established goals. 5. Some differences were determined in the opinions of the participants on curriculum depending on their personal characteristics. But as a whole according to their sex, age, education and profession they believed in the same way about the programs.
Collections