Bankalarda halkla ilişkilr faaliyetlerinin müşterilerce algılanması (Eskişehir`de pilot bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET BANKALARDA HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİNİN MÜŞTERİLERCE ALGILANMASI - Eskişehir'de Pilot Bir Uygulama ALTUNYUVA, NİLÜFER HAFİZE Yüksek Lisans- 2002 Pazarlama Danışmanı: Doç. Dr. Ömer Torlak Bu araştırmadaki amaç, bankacılık hizmetlerini kullanan tüketicilerin bankaların gerçekleştirdiği halkla ilişkiler faaliyetlerini nasıl değerlendirdiğini ölçmektir. Bu algılamayı ölçmek amacıyla halkla ilişkiler faaliyetlerinin tüketicilerin banka seçim kriterlerinin arasında olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca halkla ilişkilerin bankaya duyulan güveni pekiştirmede etkili olup olmadığı, ve müşterilerin istek ve şikayetlerini bankalara iletme davranıştan da incelenmiştir. Bu çalışmanın verileri Eskişehir ilinde yaşayan ve bankayla işlem yapan 300 kişiden toplanmıştır. Verileri elde etmek için anket tekniği uygulanmıştır, verilerin Frekans dağılımlarına bakılmıştır, ayrıca Ki-kare ve Faktör analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, halkla Hisliler faaliyetleri iki boyut altında ele alınmaktadır, bunlar; tanıma ve tanıtmaya yönelik faaliyetlerdir. İstek ve şikayetlerin bankaya iletilmesi ve demografik özellikler arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. II ABSTRACT CONSUMERS PERCEPTIONS ABOUT PUBLIC RELATIONS ACTIVITIES IN BANKS - A Study Applied in Eskişehir ALTUNYUVA, NİLÜFER HAFİZE Master Thesis-2002 Marketing Advisor: Ömer TORLAK, Associate Professor The purpose of this study is to examine, how the consumers of banking services evaluate the public relations branches of hanks. To measure this perception it's searched that this public relations issue has or has not a role in bank choosing process. It's also searched that public relations has or has not effectual above to stiffen the trust in the bank. And the behavior of the consumers by informing their needs and complaints to the bank is also searched. This works information k gathered from 300 people whose are working with banks and who are living in Eskişehir. To get the data, inquiry techniques are used, the ftenquencies are looked also chi-square and factor analyzes are applied. According to the outcome of the search; public relations activities are searched in two dimensions these are first activities which are wmk; ta know and to k&oduee. Than^ secondly there is a meaningfull corelation founded between to inform the needs and complaints to the bank and demographic features.
Collections