Marka ve ambalajın satın alma davranışları üzerindeki etkileri: Toz deterjan kullanıcılarına yönelik Eskişehir`de bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET MARKA VE AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: TOZ DETERJAN KULLANICDLARINA YÖNELİK ESKİŞEHİR'DE BİR UYGULAMA KIPÇAK, FATMA Yüksek Lisans-2003 İşletme Danışman: Doç. Dr. Ömer TORLAK Bu çalışmanın amacı, toz deterjan satm alma davranışları üzerinde marka ve ambalajın etkilerinin belirlenmesidir. Araştırma, Eskişehir'deki 20 yaş ve üzeri bayanlar üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler anketler aracılığıyla, Eylül-Kasım 2002 döneminde, şehir merkezinde ve bayanlardan toplanmıştır. Toplam 480 anket uygulanmış, hatalı ve eksik doldurulmuş anketler elenerek analizler 448 anket üzerinden değerlemeye alınmıştır. Veriler SPSS ortamına aktarılmış ve Ki-Kare, Faktör ve One-Way ANOVA analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, tüketiciler toz deterjan satın alırken ilk olarak temizleme yeteneğine, lekeleri giderme gücüne ve fiyata dikkat etmekle birlikle, toz deterjanda markanın önemli olduğunu düşünmekte ve çoğunlukla ambalajlı toz deterjan almaktadırlar. Sonuçların bu şekilde çıkmasında üründen kaynaklanan özellikler ile ekonomik krizin etkili olduğu söylenebilir. 11 ABSTRACT EFFECTS OF BRAND AND PACKAGE ON BUYING BEHAVIORS: AN INVESTIGATION ABOUT USERS OF DETERGENT IN ESKİŞEHİR KIPÇAK, FATMA Master Thesis-2003 Business Administration Advisor: Ömer TORLAK, Associate Professor The purpose of this study was to determine the effects of brand and package on buying behaviors of detergent. This study was made on women who were older than the age of 20 in Eskişehir. Data were collected with questionnaire in the center of the city in the term of September-November 2002. A total of 480 completed questionnaires were collected. Wrong and deficient questionnaires were eliminated and 448 of them were included in this study. Data were transferred at SPSS and analyzed by Ki-Square, Factor and One- Way ANOVA analysis. Results of this study indicate that consumers notice at first the cleaning ability, the rate of annihilating stains and the price of detergent; however, they think that brand is important and they usually buy detergent in package. It should be emphasized that the characteristics of the product and economical crisis effected the result of this study.
Collections