Fenomenolojik açıdan eğtim yönetimi: Thomas Barr Greenfield`in geleneksel örgüt teorilerine yönelik eleştirileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET FENOMENOLOJİK AÇIDAN EĞİTİM YÖNETİMİ: THOMAS BARR GREENFİELD'IN GELENEKSEL ÖRGÜT TEORİLERİNE YÖNELİK ELEŞTİRİLERİ ÇOPUR, SEVGİ Yüksek Lisans-2003 Eğitim Yönetimi, Teftişi, Plânlaması ve Ekonomisi Danışman: Doç. Dr. Selahattin Turan Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de bugüne değin az incelenmiş bir sosyal bilimci olan Thomas Barr Greenfield'ın 'örgüt' ve 'sosyal sistem' teorilerine yönelik eleştirilerini fenomenolojik bakış açısından ele almaya çalışarak, bu alandaki inceleme ve araştırmalara ilişkin bir derleme ve sentez meydana getirebilmektir, örgütsel yönetim ve eğitim alanları arasındaki ilişki ve bu ilişkinin yine fenomenolojiye yansıyan boyutu da, daha sonraki çalışmalar için başlangıç oluşturması amacıyla, ele alınmıştır. Greenfield, geleneksel ve bürokrasici eğitim yapılanmalarının eğitime ve topluma verdiği olası zararlara dikkat çekerek, fenomenolojik bir yaklaşımla getirilecek yenilikçi yapısal değişikliklerin geleceğin sağlıklı toplumuna giden yolun kapılarım açacağını, birey temelli bir yaklaşımla açıklamaya; aksi taktirde ardışık yapısal örgütsel eğitim yanlışlarının neden olabileceği olası olumsuzlukların nasıl da bireysel ve toplumsal bunalımlara neden ve gerekçe oluşturabileceğini dile getirmeye çalışmıştır. ABSTRACT PHENOMENOLOGY AND EDUCATIONAL ADMINISTRATION: THOMAS BARR GREENFIELD'S CRITIQUES OF ORTHODOX ORGANIZATIONAL THEORIES ÇOPUR, SEVGİ Master Thesis-2003 Educational Sciences Advisor: Selahattin TURAN, Associate Professor The aim of this study was to be able to establish a collection of ideas and thoughts as well as a synthesis by taking a look at Thomas Barr Greenfield's criticisms of the organizational theories and phenomenology, which are rarely studied in Turkey. Also, the relationship between organizational theory and educational administration as well as its phenomenological dimension has in the study been taken into consideration, especially to shed light on and open the path for any potential future research. Pointing out to the potential damages of traditional and bureaucratic educational structures, Greenfield offers a phenomenological approach that would take the society to a healthy future via an individual-based angle. However, the inability to accomplish such a structural change could have disastrous effects over the future of the society both from individual and social points of view. vi
Collections