Sınıfta öğretmen ve öğrencilerin demokratik değerleri benimseme ve bunları davranışlara yansıtma düzeyleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET SINIFTA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK DEĞERLERİ BENİMSEME VE BUNLARI DAVRANIŞLARA YANSITMA DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA GÜLER, MİNE Yüksek Lisans- 2003 Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Danışman: Doç. Dr. Selahattin TURAN Bu araştırmanın amacı, Eskişehir il merkezindeki ilköğretim okullarında, sınıfta öğretmen ve öğrencilerin demokratik değerleri benimseme ve bunları davranışlarına yansıtma düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla, öğretmenlerin davranışlarında, öğrencilerin davranışlarında, öğretmen-öğrenci ilişkilerinde ve öğrencilerin kendi aralarındaki ilişkilerde olmak üzere, sınıfta demokratik değerlerin benimsenmesi dört boyutta incelenmiştir. Bu çalışmanın verileri, Eskişehir il merkezinde bulunan 19 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 180 öğretmen ve bu okullarda okuyan 649 öğrenciden, araştırmacı tarafından geliştirilen anket yoluyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin yüzde ve frekansları hesaplanmış, değişkenlere göre ortalamalar belirlenmiş, ortalamalar arası fark varyans analizi tekniğiyle test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen ve öğrenciler sınıfta demokratik değerleri yüksek düzeyde benimsemektedirler. Öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında, incelenen dört boyutta öğretmenler açısından anlamlı fark bulunmuştur. Cinsiyetlerine ve branşlarına göre öğretmen görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Kıdemlerine göre öğretmen görüşleri karşılaştırıldığında, öğrenci davranışları ve öğrenciler arasındaki ilişkiler boyutlarında kıdemi daha fazla olan öğretmenler açısından anlamlı fark bulunmuştur. Ill ABSTRACT A STUDY OF DEMOCRATIC VALUES OF TEACHERS AND STUDENTS IN CLASSROOM SETTINGS GÜLER, MİNE Master Thesis-2003 Administration, Supervision, Planning and Economics Advisor: Selahattin Turan, Associate Professor The aim of this study was to identify the degree of appreciation of democratic values of teacher and students in classroom settings in Turkish public schools in the city of Eskişehir. Data were collected from 180 teachers and 649 students in 19 public schools. Data were gathered through a questionnaire developed by the author. Frequencies, percents and variance analyses were performed to test the hypotheses. The results indicated that degree of appreciation of democratic values of teachers and students was high. It was found that there is a significant difference in the degree of appreciation of democratic values in classroom settings as perceived by teachers and students. No significant difference was found in the degree of teacher appreciation of democratic values according to their gender and study fields. When the degrees of teacher appreciation of democratic values were compared in relation to their period of teaching experience, significant difference was found in favor of experienced teachers in terms of students' behaviors and relationships.
Collections