Cahit Sıtkı Tarancı`nın şiirinde hayaller
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cahit Sıtkı'nın şiirinde yer alan `hayal sistemini`ni ortaya çıkarmaktır. Bunun için çalışmanın ilk aşamasında şiirlerinde yer alan imajlar incelenerek imaj çeşitlerine göre gruplandırılmıştır. Diğer aşamada, şairin imajlaştırma çalışmasında genel tutumu ortaya konulmuştur. Araştırmada kullanılan yöntem, analizler sonucunda toplanan verileri çözümlemek ve değerlendirmelere göre hükümlere ulaşmaktır. Buna göre Cahit Sıtkı'nın şiirinde imaj dokusunu belirlemek için dört bölümden oluşan araştırma yapılmıştır. Birinci bölümde şairin şiire nasıl başladığını, ilham kaynaklarım ve bulunduğu edebî ortamım değerlendiren; şiir dilini, imajın üslûba katkısını, şiirinde imajın yerini açıklayan `Giriş` yer almaktadır. İkinci bölümde bütün şiirlerinde (273 şiir) yer alan imajlar tespit edilmiş; çeşitlerine göre gruplandırılmıştır. İmaj çeşitlerine göre de `yapı bakımından`, `muhteva bakımından`, `duyularla ve varlığı algılama tarzı ile ilgili` imajlarla ilgisi bakımından gruplara ayrılmış; bu gruplar kendi aralarında da sınıflandırılmıştır. Elde edilen verilere göre üçüncü bölümde şairin dış dünya algılamaları ve iç dünya yorumlarıyla ilgili genel tutumunu ortaya koyan araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır. Dördüncü bölümde sonuç ve öneriler yer almaktadır. Şair, sembolleşen imajlar yoluyla orijinal söyleyişleri yakalamış; Türk şiirinin özünde süreklilik sağlayan imaj sistemine göre eserlerim ortaya koymuştur. Cahit Sıtkı'nın batı şiirinden halk kültürüne uzanan şiirinde, birbirine imajlar yoluyla bağlanmış hayal dünyasını görmek mümkün olmuştur. The aim of the thesis is to reveal the Cahit Sıtkı's dream system in his poetry. For this reason at the first stage of this study the images taking place in Cahit Sıtkı's poetry have been studied and grouped. Nevt stage, the poet's general manner in image studies have been examined. The method used in this study is analyzing the collected data and to arrive at a decision through the evaluations. For this reason to determine the image in Cahit Sıtkı's poetry this study has been done in three parts. First chapter includes `the introduction` part which explains the beginning of his poetry life, his sources of inspiration, the literary atmosphere he is in, his poetic language, the help image to his style, the place of image in his poetry. In the second chapter all images in his poems (273) are fbundout and they are grouped accordingly. Then each group of images categorised depending on structure, content, understanding the senses of existence. By this data the poet's outside world perception and inner comments are explained in the third chapter. In the fourth chapter the conclusion and further implications take place. He caught the original way of speaking by means of symbolized images. He produced his works by image system that takes place in Turkish poetry. In Cahit Sıtkı's poetry, lying from western poetry to folk culture, it is possible to understand his imagination world connected by means of images.
Collections