Türk sinemasının gelişimi 1895-1939
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET TÜRK SİNEMASININ GELİŞİMİ 1895 - 1939 BAYDEMİR, AHMET Yüksek Lisans - 2005 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Danışman: Yard. Doç. Dr. Selahattin ÖNDER Bu çalışmanın amacı Türk Sineması'mn varoluşundan 1939'a kadar geçen süre içerisindeki tarihsel gelişimini belgelerle aktarmaktır. Türk sinemasının diğer ülke sinemalarından ve sinemacılarından nasıl etkilendiği, onlarla nasıl bir etkileşimde bulunduğu, özgün bir anlatı biçimi oluşturup oluşturmadığı incelenmiştir. Bu amaçla konuyla ilgili yazılmış Osmanlıca, Türkçe kitap ve süreli yayınlar incelenmiş ayrıca arşiv belgelerinden yararlanılmıştır. Çalışma ile Türk sinemasındaki gelişmeler kronolojik olarak verilmekte, gerek Osmanlıda gerekse Cumhuriyet döneminde sinema alanındaki gelişmeler detaylı olarak irdelenmektedir. Türk Sinema Tarihi bir tarihçinin bakış açısıyla yansıtılmıştır. Bundan dolayı çalışma farklılık göstermektedir. Atatürk'ün sinema anlayışı ve sinemaya yaklaşımı verilmektedir. Bundan sonra `Türk Sinema Tarihi` çalışacak tarihçiler ve iletişimciler için çıkış noktası olacak düzeydedir. IV The Development of Turkish Cinema 1895 - 1939 BAYDEMİR, AHMET Master Thesis - 2005 History Republic of Turkey Advisor : Yrd. Doç. Dr. Selahattin ÖNDER The aim of this theisis is, to give information with the documents about the historial development of Turkish cinema between 1895 - 1939. It was researched that how the Turkish Cinema being offected with the cinemas in other countries and movie with them, whether the original expression form contitues or not. For this reason the books which are about the theme written Ottoman Turkish - Turkish and the periodic publications were researched besides, benefited from archieves documents. With this theises the development of The Turkish Cinemas are explicted in the chronological order. Both during the period of Ottoman and the Republic the developments in field of cinemas are investigated in details. The history of Turkish cinema is indicated differences for the reason of reelecting the historiographer's point of view. From this now the Turkish cinema will be the level of starting point for the historiagraphers and communicatives who will research the history of Turkish cinema Besides it was tried to clarified Atatürk' s cinema perceptiveness.
Collections