Türkiye`nin kalkınmaya yönelik eğitim politikaları ve eğitim yatırımlarının geri dönüşü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TÜRKİYE'NİN KALKINMAYA YÖNELİK EĞİTİM POLİTİKALARI VE EĞİTİM YATIRIMLARININ GERİ DÖNÜŞÜ ÖZGÜR, EMEL Yüksek Lisans - 2005 iktisat Danışman: Yrd. Doç. Dr. Zeki Kartal Bu çalışmanın amacı, 1990 sonrası Türkiye'de kalkınmaya yönelik eğitim planlarındaki hedeflerin gerçekleşme durumlarını incelemek ve bu plan ve politikalar doğrultusunda yapılan yatırımların kişisel ve sosyal fayda olarak geri dönüşümünü belirlemeye çalışmaktır. Çalışmada kullanılan veriler, DİE (1987,1994) Hanehalkı Gelir Anketlerinden, DİE (2003) `Türkiye İstatistik Yıllığı` adlı yayından ve DİE (2002) Yılı Eğitim Harcamaları istatistiklerinden derlenmiştir. Türkiye'de eğitim yatırımlarının geri dönüşünün belirlenmesinde, Fayda-Maliyet Analizi'nden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, 2002 yılı verileri ile hesaplanan lise dengi meslek teknik okullarının özel ve sosyal dönüş oranlarının diğer eğitim kademelerine nazaran daha yüksek olarak bulunması, gelecekte meslek ve teknik eğitime daha fazla yatırım yapılmasının doğru bir planlama kararı olacağını göstermektedir. ABSTRACT TURKISH EDUCATIONAL POLICIES FOR DEVELOPMENT AND RETURN OF INVESTMENTS INTO EDUCATION ÖZGÜR, EMEL Master Thesis-2005 Economics Advisor: Zeki Kartal, Assistant Professor This study aims to analyze target accomplishment of Turkey's post- 1990 education plans for development and tries to determine the return of investments made along such plans and policies on the basis of personal social benefit Data used in the study was taken from the Household Public Income Questionnaries of the State Institute of Statistics (1987, 1994), Turkey's Statistical Yearbook of the State Institute of Statistics (2003) and Education for Academic Year 2002 of the State Institute of Statistics. To determine return of Turkey's investments into education, the cost-benefit analysis was used. Results of the study indicated that, private and social return rates of vocational and technical schools, which are equivalents of the high school education, found to be higher than those of other stages of education according to the 2002 data suggest that investing heavier into vocational and technical education in the future should be a right planning decision.
Collections