Ses temelli cümle yöntemiyle okuma yazma öğretiminde karşılaşılan güçlükler (Eskişehir ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalıolarak, ilköğretim okullarında ?Ses Temelli Cümle Yöntemi? ile okuma yazma öğretimindekarşılaşılan güçlükleri ortaya koymak ve güçlüklerin giderilmesine yönelik öneriler sunmaktır.Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ili genelindeki 242 ilköğretim okulunda görev yapan 1. sınıföğretmenleridir. Evrenin tamamına ulaşıldığı için örneklem tayinine gidilmemiştir. Araştırmaverilerinin toplanması için anket formu geliştirilmiştir. l merkezinden seçilen 3 ilköğretimokulundaki 110 öğrenci, araştırmanın ikinci boyutuna yönelik örneklemini oluşturmaktadır. Tespitedilen güçlüklerin öğrencilerde görülme düzeyini belirlemek için, gözlem formu oluşturulmuştur.Verilerin analizinde yüzde, frekans değeri, aritmetik ortalama ve standart sapmanınhesaplanılmasından, ?tek yönlü varyans analizi?nden ve ?tukey testi? nden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonunda, bitişik ve eğik yazma çalışmalarında önemli sorunların olmadığıgörülmüştür. lköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin bireşim yapma, heceleyerek okuma,okuduklarını anlamama, noktalama işaretlerini yerinde kullanamama sorunları ile karşılaştıklarınailişkin bulgular elde edilmiştir. Sınıfta öğrenilen hece, kelime ve cümlelerin tanınmasında zorlukçekilmediği ancak öğrencilerin yeni hece, kelime ve cümlelerle karşılaştıklarında bunları tanımave okumada zorlandıkları belirtilmiştir. Bu çalışmanın bu sorunların giderilmesine yönelik bazıöneriler getirilmeye çalışılmıştır. The purpose of this research is to put forward the difficulties, that are faced whileteaching of basic Reading and Writing with Phonic Basis Sentence Method, according to theirstatements of the first grade teachers in the elementary schools.Research has been performed in Survey Model. The working group of research are thefirst grade teachers, who work in 242 elementary schools in Eskişehir in the educational yearof 2005-2006. A survey form has been developed for collecting the datas of research. Theworking group of the second process of the research are 110 Students, who study in threeelementary schools in center city. An observation form has been developed for determine thevisible level in students of the fixed difficulties. Computing of percentage, frequency, means,standart deviation; one-way ANOVA; tukey were used in the analyse of datas.At the end of the research it has been seen, that there are no important problems instudies of handwriting. Results was found, about that teachers in elementary schools face withproblems about adding phonics and spells, spell out, not understanding from reading, falsepunctuating. Teachers determinated that identifing the spells, words and sentences forstudents, that was learned in classroom, is easy but not the new spells, words and sentences.We presented some suggestion at the end of this work.
Collections