İlköğretim öğrencilerinin eleştirel okuma becerileri ile okuduğunu anlama ve okumaya ilişkin tutumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilindeki ilköğretim okullarının 5. sınıfındaokuyan öğrencilerin eleştirel okuma beceri düzeyleri ile okumaya ilişkin tutumları veokuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırıp, ilişkinin derecesinibelirlemeye çalışmaktır.Çalışmanın verileri, 14 ilköğretim okulundaki 1012 öğrenciden toplanmıştır.Verilerin toplanması aşamasında, eleştirel okuma ölçeği, okumaya ilişkin tutumölçeği ve okuduğunu anlama testi uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizinde,aritmetik ortalama, standart sapma ve korelasyon analiz yöntemlerindenfaydalanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin okumaya ilişkin tutumları ileeleştirel okuma becerisi düzeyleri arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkibulunmuştur. Yine aynı öğrencilerin okuduğunu anlama düzeyleri ile eleştirel okumabecerisi düzeyleri arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Tez,uygulamacı ve araştırmacılar için öneriler de içermektedir. The purpose of this study was to examine the degree of critical reading skillsand 5th grade students? attitudes towards reading as well as reading understanding. Inaddition, the study was administered to examine the degree of relationship betweencritical reading skills and 5th grade students? attitudes towards reading understandingin Turkish primary schools in the city of Eskişehir.Data were collected from 1012 students in 14 primary schools. Scales ofcritical reading skills, attitude factor towards reading and a test of readingunderstanding were administered. Arithmetic-average, standart deviation andcorrelation-analysis were used to analyze the data.In the results of this study, there has been found a significant relationshipbetween critical reading skills and students? attitudes towards reading. Furthermore,there was a relationship between reading understanding and critical reading skills.The study includes recommendations for futher study and practice in Turkishprimary schools.
Collections