Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnder, Selahattin
dc.contributor.authorKina, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T11:54:25Z
dc.date.available2020-12-29T11:54:25Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406464
dc.description.abstractAraştırma, Tanzimat Dönemi'nde eğitim alanındaki fikir değişiminigöstermeyi ve yeni açılan kurumların özelliklerini, işlevlerini, yapılarını incelerkengünümüz eğitimine yansımalarını göstermeyi amaçlamaktadır. Ayrıca modernanlamda öğretmenlik mesleğinin doğuşunu ve gelişme sürecini göstermeyi dehedeflemektedir.Tanzimat Dönemi, Türk eğitim tarihinin modernleşme ve laikleşme sürecindeçok önemli yer tutmaktadır. İlköğretim, ortaöğretim, mesleki ve teknik eğitim veyükseköğretimde yeni okullar açılmıştır. Bu kurumlar, Şeyhülislamlık yerine, yenikurulan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlanmıştır. Kız çocuklarının eğitiminebaşlanmıştır. Günümüzdeki anlamıyla öğretmenlik mesleğinin oluşması da TanzimatDönemi'ndedir.Öğretmen Okulları açılırken eğitimin bir bilim olduğu, öğretmenliğineğitim ve öğretim bilgisine sahip bir meslek olduğu düşüncesi oluşmuştur. Budüşünce Türkiye'de çağdaş anlamda öğretmenlik mesleğini doğurmuştur.
dc.description.abstractThe research, has the purpase of showing the changing of mind in educationin the reform period and while studying the new opening institutions features,functions and structures, of showing their reflections to the present education.Furthermore, it has the purpase of showing the emergence of teaching profession anddeveloping process.The reform period has an important role in modernization and secularismprocess of the history of Turkish education new schools have been opened atprimary, secandary, technical and üniversty.education. These institutions have beencannected to ministry of education instead of religion-based institutions. Girls havebegun to go to school. At present maning, the emergence of the teaching professionis in the reform period. Teacher training schools have been opened with the idea thateducation is a science and teaching is a profession which has educational knowledge.Teaching profession in modern meaning has been found out by this idea.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleTanzimat dönemindeki eğitimde çağdaşlaşma hamlesi ve öğretmen yetiştirme sistemi
dc.title.alternativeModernization in reform period and teacher education system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid152695
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188852
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineYakınçağ Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess