Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Mehmet Naci
dc.contributor.authorÇakir, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T11:54:18Z
dc.date.available2020-12-29T11:54:18Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406441
dc.description.abstractÖZETLKÖĞRET M DÖRDÜNCÜ SINIF MATEMAT K DERS K TAPLARI LE LG LÖĞRETMEN GÖRÜŞLERÇAKIR, AyşeYüksek Lisans; 2006lköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim DalıDanışman: Prof. Dr. M. Naci ÖZERBu araştırmada 2005-2006 öğretim yılında Eskişehir lindeki lköğretim okullarındaokutulan dördüncü sınıf matematik ders kitaplarının görsel, biçimsel, içerik, alıştırma-değerlendirme ve yardımcı materyaller açısından öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesiamaçlanmıştır.Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla ankethazırlanmıştır. Hazırlanan anketler Eskişehir ili Merkez ilçe sınırları içinde yer alan 44ilköğretim okulunda 106 öğretmene uygulanmıştır.Verilerin çözümü için önce öğretmenlerin verdikleri yanıtların frekans ve yüzdelerihesaplanmış, her maddeye verilen yanıtların ortalamaları bulunmuş, öğretmen görüşlerininyayınevi değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için t testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre ankete katılan öğretmenlerin kitabın görsel, içerik veyardımcı materyallerine ilişkin özelliklerine katıldıkları, ancak biçimsel, alıştırma vedeğerlendirme özellikleri konusunda kararsız kaldıkları görülmüştür. Öğretmenlerin derskitapları konusundaki görüşleri, yayınevi değişkenine göre değişmemiştir.
dc.description.abstractABSTRACTTHE TEACHER OPINIONS FOR THE FOURTH GRADE MATHEMATICSTEXTBOOKS IN PRIMARY SCHOOLSÇAKIR, AyşeMaster Thesis; 2006Department of Primary Education, Division of Elemantary TeachingSupervisor: Prof. Dr. M. Naci ÖZERThe aim of this research is to evaluate the teacher opinions for the fourth grademathematics textbooks used at primary schools in Eskişehir during the educational year 2005-2006. The textbooks are investigated with the features of visual, formal, content, exercise-evaluation and auxiliary materials.Research has been performed in Survey Model. A questionnaire form has beendeveloped for collecting the data. The questionnaire are applied to 106 teachers at 44 PrimarySchools in the centre of Eskişehir.To analyze the data, the frequency and percentage for the responds of the teacherswere firstly calculated and then the averages of the given responds for every matter weredetermined. t-test were employed to determine differences among teacher opinions forpublishers of the textbooks.The results of the study has been demonstrated that the teachers are agree with thefeatures of the textbooks such as, visual, content and auxiliary materials but they areindecisive about the features of the textbooks such as; formal, exercise and evaluation. Theteacher opinions are not changed for the publishers of the textbooks.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim dördüncü sınıf matematik ders kitapları ile ilgili öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeThe teacher opinions for the fourth grade mathematics textbooks in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid162893
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid191480
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess