Ürün yerleştirmenin marka hatırlama ve satın alma niyetine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; sinema filmlerinde yer alan ürün yerleştirmelerin , marka hatırlanabilirliği ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir.Araştırma Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesindeki öğrencileri kapsamaktadır. Araştırmada deneysel uyarıcı film olarak 2010 yılı en iyi kısa animasyon Oscarını almış olan ``Logorama'' adlı kısa animasyon şeçilmiştir. Araştırmanın verileri anket yolu ile toplanmıştır. Katılımcılara toplam 163 tane anket dağıtılmış, veri analizine uygun olarak geri dönen 155 anket üzerinden analiz gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; ürün yerleştirme uygulamalarıyla aşırı marka iletişimi sonucu, mesaja tabi kalanların ilgilenimlerine göre marka hatırlanabilirliği oluşturduğu, katılımcıların ürün yerleştirme uygulamasına yönelik tutumlarının çekimser olduğu, ürün yerleştirme uygulamasının hatırlanan markalar üzerinde istatistiksel olarak satın alma niyeti oluşturmada yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. The object of this research is to examine the effects of the product placement in movies on brand recall and purchase intention.The research includes the students of Faculty of Economics and Administrative Sciences of Eskisehir Osmangazi University. An animation which is the winner of the Academy Award for Best Animated Short Film ``Logorama?? is selected. Data were collected by survey method.163 questionaires were and analysis done on returned acceptable 155 questionnaires. On analysis of hypotesis chi-square independence test is processed.Due to the results of the research it is established that over communication of brand by product placement applications generates brand recall depending on interests of test subjects, reaction of subjects on product placement applications are uncommitted, product placement applications are statistically inadequate on generating purchase intention.
Collections