Yeşil ürün satın alma davranışının değer-inanç-norm kuramı temelinde incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Yeşil Ürün Satın Alma Davranışını Değer-İnanç-Norm kuramı temelinde incelemektedir. Araştırma toplam 4 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genel olarak çevreye ve çevre sorunlarına, ikinci bölümde yeşil pazarlama kavram ve uygulamalarına, üçüncü bölümde değer, inanç ve normlara değinilmiştir. Son bölümde ise değerler, inançlar, normlar ve yeşil ürün satın alma davranışı arasındaki ilişkiler analiz edilmiş, araştırmanın modeli ve hipotezler test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre değerler ve inançlar arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca inançlar ve kişisel normlar ile kişisel normlar ve yeşil ürün satın alma davranışı arasında da anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Cinsiyet ve gelir düzeyi gruplarının bireylerin değerlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği saptanmıştır. In this study, green product purchasing behaviours are examined in the basis of theory of Value-Belief-Norm. The study consists of four parts. In the first part, environment and environmental problems are mentioned. In the second part, green marketing concept and its applications are addressed. In the third part, values, beliefs and norms are addressed. Finally, the relationships between of values, beliefs, norms and green product purchasing behaviours are analyzed, research model and hypothesis are tested. The results reveals that, there are significant relationships between of values and beliefs, beliefs and norms, norms and green product purchasing behaviours. Also, in term of values, gender and income groups exhibit significant differences.
Collections