Show simple item record

dc.contributor.advisorSeçilmiş, Cihan
dc.contributor.authorKöz, Ela Nazli
dc.date.accessioned2020-12-29T11:51:41Z
dc.date.available2020-12-29T11:51:41Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405922
dc.description.abstractBu çalışmada, turistler açısından İstanbul'da sürdürülebilir kültür turizmi algılamaları ortaya konmuştur. 21. yüzyılda ziyaretçilerin ekolojik ve sürdürülebilir gelişmeye önem veren, aynı zamanda otantik deneyimlerden hoşlanan bireylerden oluştuğu ve seyahat tercihlerinde kültür faktörünün ilk sıralarda yer aldığı görülmektedir. Türkiye'de kültür turizmi alanında İstanbul'un sahip olduğu potansiyel oldukça dikkat çekicidir. İstanbul'un, özgün tarihi ve kültürü ile ağırladığı ziyaretçi sayısı her yıl yaklaşık olarak %10 oranında artış göstermektedir. Ancak her yıl artış gösteren ziyaretçi sayısı, İstanbul'un taşıma kapasitesi ile doğal ve kültürel kaynaklarının olumsuz yönde etkilenme riskini de beraberinde getirmekte ve bölgenin sürdürülebilir kültür turizmi açısından ele alınmasını zorunlu kılmaktadır. Buradan yola çıkarak hazırlanan araştırmanın temel amacı, İstanbul'u ziyaret eden turistlerin sürdürülebilir kültür turizmine yönelik algılarının belirlenmesi ve bu algının tekrar ziyaret niyeti üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Sürdürülebilir kültür turizmi algısı ile tekrar ziyaret niyeti arasında memnuniyetin aracılık etkisini belirlemek ise çalışmanın alt amacı olarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda, ziyaretçilerin ilgi ve isteklerinin demografik özelliklerden yaş unsuruna göre farklılık göstereceği göz önünde bulundurularak; konu, nesillere göre ayrım yapılarak ele alınmıştır. Ulusal ve uluslararası alanda yapılan literatür taraması ile hazırlanan kavramsal çalışmanın ardından, 398 yerli ve yabancı kültür turisti ile Sultanahmet bölgesinde gerçekleştirilen anket uygulamasının verilerinin analizi ve yorumlanmasıyla çalışma tamamlanmıştır. Araştırma sonuçları; frekans analizi, ANOVA testi, T testi, korelasyon analizi ve regresyon analizi ile değerlendirmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; sürdürülebilir kültür turizmi algısının nesillere göre farklılık göstermediği ancak milliyete göre farklılık gösterdiği ve memnuniyetin, sürdürülebilir kültür turizmi algısı ile tekrar ziyaret niyeti arasında aracılık etkisi olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to identify sustainable cultural tourism perception in Istanbul. It is observed that visitors of 21st century give importance to ecological and sustainable development and like authentic experience. Besides, cultural factors take place on the top among the travel preferences of these visitors. The potential of Istanbul in the field of cultural tourism in Turkey is an indisputable fact. The number of visitors coming to Istanbul is increasing approximately 10% annnually with its unique history and culture. However, increasing number of visitors each year brings the risk of affection of cultural resources and Istanbul's carrying capacity negatively so this region is to be discussed in terms of sustainable cultural tourism. Based on this, the main objective of this research is to identify the perception of tourists visiting Istanbul about sustainable cultural tourism and the effect of this perception on their revisit intention. The sub-objective of this study is to identfy the mediating effect of satisfaction in the relationship between the perception of sustainable cultural tourism and intention of revisit. For this purpose, the issue is discussed through generation discrimination as visitors' interest and enthusiasm may vary according to age among the demographic features of visitors. Firstly, a conceptual framework was prepared with the help of national and international literature review and then, a survey was conducted with 398 local and foreign cultural tourists in the region of Sultanahmet. Lastly, survey data was analyzed and interpreted. The research results were evaluated by frequency analysis, ANOVA test, T test, Correlation Analysis and Regression Analysis.According to the results obtained in this study; sustainable cultural tourism perception do not vary according to generation but according to nationality and satisfaction has a mediating effect on the relationship between the perception of sustainable cultural tourism and intention of revisit.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleSürdürülebilir kültür turizmi algısının nesillere göre tekrar gelme niyetine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of sustainable culture tourism perception on revisit intention according to generation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmCultural tourism
dc.subject.ytmSustainable tourism
dc.subject.ytmRevisit intention
dc.subject.ytmSustainability
dc.subject.ytmTurkish tourism
dc.identifier.yokid10051074
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid364762
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess