Adil ticaret bilgisi, adil ticaret primi ödeme i̇stekliliği ve adil ticaret bağlılığı i̇lişkisinde adil ticarete duyulan güvenin rolü:Türkiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde rekabetin artması, küçük ölçekli üreticilerin ve küçük ölçekli çiftçilerin, büyük firmalar karşısında faaliyetlerini sürdürmesini zorlaştırmaktadır. Bu zorluklar, ticarete daha eşit koşullar getirmeyi amaçlayan adil ticareti önemli hale getirmeye başlamıştır. Bu araştırmada, adil ticaret bilgisinin, adil ticaret bağlılığı ve adil ticaret primi ödeme istekliliği üzerine etkileri ve bu etkilerde adil ticarete duyulan güvenin aracı etkisi incelenmiştir. Araştırmanın ilk modelinde; adil ticaret bilgisi, adil ticaret bağlılığı ve adil ticarete duyulan güven arasındaki ilişkiler, araştırmanın ikinci modelinde ise; adil ticaret bilgisi, adil ticaret primi ödeme istekliliği ve adil ticarete duyulan güven arasındaki ilişkiler incelenmiştir.Çalışmada ulaşılan sonuçlar, `adil ticaret bilgisinin`, `adil ticaret bağlılığı`nı, etkilediğini ve `adil ticarete duyulan güven`in bu ilişkide kısmı aracılık etkisine sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma sonuçları ayrıca, `adil ticaret bilgisi`nin `adil ticaret primi ödeme istekliliği`ni `adil ticarete duyulan güven` üzerinden etkilediğini göstermektedir. Diğer bir ifadeyle `adil ticarete duyulan güven`, `adil ticaret bilgisi` ile `adil ticaret primi ödeme istekliliği` arasındaki ilişkide tam aracılık etkisine sahiptir. Small-scale producers and farmers have difficulty in surviving because of the rise of competition. These challenges, began to make fair trade, which aims to bring more equal trade conditions, important. In this research, the relationships among fair trade knowledge, willingness to pay for fair trade products, and fair trade adhesion has been examined. The study also investigates the mediating role of fair trade trust in the relationship between aforementioned variables. The relationship among fair trade knowledge, fair trade adhesion, and fair trade trust has been structured as the first model of the research. Moreover the relationship among fair trade knowledge, willingness to pay for fair trade products, and fair trade trust has been investigated as the second model of the study.The results reveal that fair trade knowledge affects fair trade adhesion and fair trade trust partially mediates this relationship. The results also suggest that fair trade knowledge affects willingness to pay for fair trade products via fair trade trust, in other words fair trade trust has a full a mediation effect on the relationship between fair trade knowledge and willingness to pay for fair trade.
Collections