Türkiye`de siyasal partilerin 15 Temmuz darbe girişimi sonrası sosyal medya mesajlarına yönelik bir içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet ve bilgisayar teknolojisinin hızla gelişmesi kişiler arasındaki iletişim şeklinin de değişmesini beraberinde getirmiştir. Günlük hayatın vazgeçilmez unsuru haline gelen internet, bireylerin alışkanlıklarında olduğu kadar kurumsal anlamda medya, siyaset, pazarlama gibi alanlar üzerinde de çeşitli değişikliklere neden olmuştur. Artık toplumun hemen her kesimi sosyal medyayı takip etmekte ve buralarda yayımlananlar hakkında hem fikir sahibi olmakta ve hem de kendi fikrini belirtebilme imkânı bulmaktadır. İnternet ile hayatımıza giren alışkanlıkların başında ise sosyal medya gelmektedir. Kendine has bir dünya haline gelen sosyal medya, toplumda yerleşik olan iletişim ve birbirini etkileme biçimlerinde değişiklik göstermiştir. Günlük hayatta insanlar üzerinde bu denli karşılığı olan sosyal medyanın siyaset kanadında da karşılık bulmaması mümkün değildir. 2000'li yıllar ile birlikte siyasal iletişim çalışmalarında kendine geniş bir yer bulan sosyal medya, günümüzde siyasal partilerin ve siyasal aktörlerin aktif olarak kullandığı bir mecra haline gelmiştir. Bu çalışmada Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde grubu bulunan siyasi partilerin ve genel başkanların twitter üzerinden yaptıkları iletişim çalışması ele alınmıştır. 15 Temmuz Darbe Girişimi sonrası bir ay içerisinde paylaşılan iletilerin incelenmesi yapılarak, siyasi partilerin ve liderlerin siyasal duruş ve ideolojilerinin paylaşımlara olan yansıması irdelenmiştir. Sosyal medya hesaplarında darbe girişimi sonrası kullanılan söylem, paylaşımlarda tercih edilen sözcükler ve paylaşım yaparken dikkat edilen hususlar ele alınmıştır. Teun A. Van Dijk eleştirel söylem çözümleme modeli ile makro ve mikro inceleme yapılmıştır. Niceliksel içerik çözümlemesi ile de incelemeye tabi tutulan hesaplarda verilerin kaydedildiği güne kadar toplam atılan tweet sayısı, takipçi ve takip edilen kişi sayısı ile 16 Temmuz – 16 Ağustos tarihleri arasında atılan tweetlerin yanıtlanma, retweet ve beğeni sayısı karşılaştırma yapılarak çalışmada analiz edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Söylem Analizi, İçerik Analizi, Siyasal İletişim, Sosyal Medya,Twitter, 15 Temmuz Darbe Girişimi The rapid development of Internet and computer technology has also changed the way people communicate. The Internet, which has become an indispensable element of everyday life, has caused various changes in areas such as media, politics and marketing as well as in the habits of individuals as well as in corporate sense. Almost every segment of the society is now following the social media and it has both the opinion of the people who are published here and the possibility of expressing their own opinion.Social media is at the forefront of the habits that enter my life with the internet. Social media, which has become a special world of its own, has changed in the forms of communication and influence affecting the society. It is not possible for the social media, which has such a contradiction in people in daily life, to find a response in the political wing. Social media, which has found its place in political communication studies with the years of 2000, has now become a channel actively used by political parties and political actors.In this study, the communication activities of the political parties and general presidents, who are in the Grand National Assembly of Turkey, via twitter were discussed. A review of the messages shared within a month after the coup d'etat on July 15th examined the reflection of the political parties and the ideals of the political positions and ideals of the linders on the share. In the social media accounts, the discourse used after the coup attempt, the words preferred in sharing, and the issues that are considered when sharing are discussed. Teun A. Van Dijk has conducted macro and micro analysis with critical discourse analysis model. Analyzed by quantitative content analysis, the total number of tweets that were subject to review by the day the data was recorded was analyzed by comparing the number of tweets that were attended and the number of followers and followers, responding to tweets from July 16th to August 16th, comparing retweet and liking.Key Words: Discourse Analysis, Content Analysis, Political Communication, Social Media, Twitter, July 15 Impact Initiative
Collections