1960 ve 1970 yılları arasında Hayat dergisi özelinde Türkiye`de imaj üretimi ve dönemin sanat pratikleriyle ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında 1960 ve 1970 yılları arasında çokça göz önünde olan Hayat dergisi ele alınarak, Türkiye'de üretilen imajlar incelenecektir. Bu derginin imajları tüketim kültürü ve arzuya hitap eden imajlar olarak belirmektedir. Bu imajlar dönemin toplumsal ve sosyolojik altyapısını görünür kılmakta, Türkiye'ye yerleşmekte olan tüketim kültürünün oluşum sürecini gözler önüne sermektedir. Buradan yola çıkarak birinci bölüm, arzu ve imaj kavramlarını Spinoza, Nietzsche ve Bergson üzerinden tartışmayı hedeflemektedir. Ayrıca bu bölümde arzu-imaj ve üretim -tüketim ilişkisi göz önüne alınarak bu kavramların bir arada nasıl çalıştığı saptanmaya çalışılacaktır.İkinci bölümde, Türkiye'nin 1960 ve 1970 yılları arasında kitleleri yönlendirme ve manipüle etme araçları arasında olan imajlar Hayat dergisi özelinde incelenecektir. Birinci bölümde ortaya konan arzu ve imaj kavramları ile dönem Türkiye'sinin en önemli popüler kültür dergisi olan Hayat dergisinin imajları arasındaki ilişkiler saptanmaya çalışılacaktır. Üçüncü bölümde ise bu ortaya çıkan imajların sanat pratikleriyle ilişkisi değerlendirilecektir. Sanatın, söz konusu dönemde bakış açısı, sanatçılar ve yapıtları üzerinden irdelenecek, Hayat dergisi bağlamında üretilen imajlar ile sanat yapıtlarıyla üretilen imajlar arasında ne gibi benzerlikler, farklar olduğu saptanmaya çalışılacaktır.Dördüncü bölümde ise incelenen imajlar ve sanat pratikleriyle ilişkileri bağlamında elde edilen bulgular ışığında sanat yapıtı üretilecek ve araştırmamıza dair kendi bakış açımız sunulmaya çalışılacaktır. The purpose of this study is to analyze images created in Turkey by approaching the HAYAT magazine, which was in the limelight between the years 1960 and 1970. The images of this magazine appear to strike consumption culture's and desire's fancy. These images make social and sociological basis of the period visible and display formation process of the consumption culture which was establishing in Turkey.From this point of view, chapter one aims to discuss desire and image concepts through Spinoza, Nietzsche and Bergson. Also in this chapter, desire-image and creation-consumption relationships will be taken into account and how these concepts work together will be determined.In chapter two, images, which were among the tools of governing and manipulating masses in Turkey between 1960 and 1970, will be analyzed specific to the HAYAT magazine. The relationship between the desire and image concepts that have been presented in chapter one and the most important popular culture magazine of Turkey during the period will be determined. In chapter three, the relationships of the created images with art practices will be evaluated. Art will be scrutinized in terms of the perspective of the period in question, artists and their artworks, and the similarities between the images created in the context of the HAYAT magazine and the images created with artworks will be determined.And in chapter four, artworks will be created in consideration of the findings from the analyzed images and their relationships with art practices, and our own perspective about our research will be presented.
Collections