dc.contributor.advisor | Karadağ, Engin | |
dc.contributor.author | İlhan, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:47:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:47:40Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405210 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, matematik eğitimi alanında yapılmış araştırmaların, tematik, metodolojik ve istatistiksel analiz teknikleri bazında dağılımlarının, ulusal ve uluslararası düzeydeki durumu ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışılabilir evrenini (i) ulusal düzeyde yapılmış olan matematik eğitimi lisansüstü tezleri ve yine ulusal düzeyde faaliyet gösteren matematik eğitimi araştırmalarını yayınlayan hakemli akademik dergilerde yayınlanan makaleleri ile (ii) uluslararası düzeyde matematik eğitimi araştırmalarını yayınlayan hakemli akademik dergilerde yayınlanan makaleler oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulan üç örneklem grubu yer almaktadır. Bunlar: beş yılda [2005-2009] yayınlanmış olan 124 adet ulusal lisansüstü tezinden, 219 adet ulusal ve 356 adet uluslar arası makaleden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak toplam on üç maddeden oluşan Akademik Yayın Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Araştırmada veri analizi; içerik analizi türlerinden kategorisel analiz ve frekans analizi ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; ulusal-uluslararası araştırmalarda özellikle tema, araştırma modelleri ve istatistiksel teknikler bazında önemli farklılıklar saptanmıştır. (i) Tema bazında, uluslararası araştırmalarda bilişsel alana yönelim gözlenmiştir, ulusal araştırmalarda ise öğretim strateji, yöntem, teknikleri ve başarı konulu araştırmalar sürekliliğini korumakta iken sosyal araştırmaların sınırlılığı saptanmıştır. (ii) Araştırma yöntem ve metodolojileri bazında; ulusal araştırmalarda, deneysel araştırmalar, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinden oluşan örneklem grupları; uluslararası araştırmalarda ise literatür araştırmaları ile öğretmenler üzerindeki çalışmalar yoğunluk göstermektedir. (iii) İstatistiksel analiz teknikleri bazında: betimsel istatistikler, t-testi, ANOVA her iki grupta sık kullanılan teknikler olup uluslararası araştırmalarda bunların dışında, sürekli karşılaştırma, Kruskal Wallis-H, regresyon, söylem analizi ve çoklu regresyon daha çok tercih edilen tekniklerdir. | |
dc.description.abstract | In this study, research which have been done in the field of mathematics education, their distribution of thematic, methodological and statistical analyses techniques in terms of situation of national and international level have been tried to present. Case study design, one of qualitative research designs, was used in study. The study universe of the research was consisted of mathematics education masters and doctoral theses which were completed at national level and mathematics education articles which were published in refereed academic journals at national and international level. Three samples which were determined by purposive sampling method were used in this research. These samples consisted of 124 national masters and doctoral theses; 219 national articles and 356 international articles which were published in five years [2005-2009]. In order to collect data Academic Publication Evaluation Form, which is consist of 13 items, was used in the study. Data were analyzed with categorical analysis and frequency analysis in content analysis types.According to data obtained in the research, major differences have been found between national and international research especially in terms of theme, research methods and statistical techniques. (i) On the basis of themes; tendency to cognitive domain has been observed in international research. In national researches; while research on instruction strategies, methods, techniques and success maintain continuity, limited number of social studies have been determined. (ii) On the basis of research methods and methodology; experimental research and sample groups consisting of secondary school students in national research were intense, while literature reviews and studies on teachers were intensive in international researches. (iii) On the basis of statistical analysis techniques; descriptive statistics, t test, and ANOVA are techniques which are used a lot in both groups. Apart from these; constant comparison, Kruskal Wallis test, regression, discourse analysis and multiple regression are more preferred techniques in international researches. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Matematik eğitimi araştırmalarında tematik ve metodolojik eğilimler: Uluslararası bir çözümleme | |
dc.title.alternative | Thematic and methodological trends in mathematics education researches: an international analysis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Thematic analysis | |
dc.subject.ytm | Trends in International Mathematics and Science Study | |
dc.subject.ytm | Article | |
dc.subject.ytm | Magazines | |
dc.subject.ytm | Scientific researchs | |
dc.subject.ytm | Statistical analysis | |
dc.subject.ytm | Methodology | |
dc.subject.ytm | Kruskal-Wallis Test | |
dc.subject.ytm | Publications | |
dc.subject.ytm | International developments | |
dc.subject.ytm | Theses | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Theme | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 400613 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 288000 | |
dc.description.pages | 220 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı | |