Show simple item record

dc.contributor.advisorYenilmez, Kürşat
dc.contributor.authorKarakoca, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T11:47:39Z
dc.date.available2020-12-29T11:47:39Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405208
dc.description.abstractBu araştırmada altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde matematiksel düşünmeyi kullanma durumları ve bu durumların öğrencinin cinsiyeti, okul öncesi eğitim alıp almama durumu ve öğrencinin matematik başarısı açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini 2010?2011 öğretim yılında Ankara'nın Çankaya, Keçiören ve Yenimahalle ilçelerinde öğrenim gören altıncı sınıf öğrencileri arasından tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 1114 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Cai'nin (2000) matematiksel düşünme ölçeği Türkçe' ye çevrilerek uygulanmıştır. Ölçek 12 sorudan oluşmaktadır ve bu 12 sorunun ilk altısı rutin; son altısı rutin olmayan sorulardan oluşmaktadır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizinden (ANOVA ) yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise öğrencilerin problem çözmede matematiksel düşünme durumlarını incelemek amacıyla sorular üzerinde uyguladıkları stratejiler araştırılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin problem çözmede matematiksel düşünme durumlarında cinsiyete göre değişiklik görülmezken; okul öncesi eğitim ve matematik başarısı değişkenlerinde anlamlı derecede farklılaşma görülmüştür. Bunun yanında öğrencilerin rutin sorulardaki ortalamalarının ise rutin olmayan sorulara göre daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Nitel araştırma sonuçları ise öğrencilerin akıl yürütme, iletişim ve esnek düşünme gibi becerilerde sorun yaşadıklarına işaret etmektedir. Ayrıca öğrencilerin rutin algoritmalarla çözüme ulaştıran stratejilere daha çok yer verdikleri görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, using of mathematical thinking of sixth grade students in problem-solving were examined and whether these skills vary with students? gender, pre-school education in terms of the students? achievements in mathematics.The sample of this study constituted 1114 students whom are chosen stratified sampling method sixth grade students of Cankaya, Kecioren and Yenimahalle towns? schools of Ankara. Turkish translation of Mathematical thinking scale of Cai (2000) was used for collecting data. The scale consisted of 12 questions and the initial six questions were routine questions and the rests were not- routine. Frequencies, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t test, one-way analysis of variance (ANOVA) were used for analyzing the data. Besides, while analyzing the reasoning and thinking skills in problem-solving process, qualitative study used to survey students? strategies on problems.Based on the findings of the study, students' mathematical thinking states are not changed by gender but pre-school education and mathematics success variables showed significant difference to their mathematical thinking states. In addition, the students? routine questions average higher than the average of not-routine questions. Result of qualitative research indicates the students have problem in reasoning, communication and flexible thinking skills. Moreover the students are observed to rank mostly routine algorithms and strategies that lead to solutions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAltıncı sınıf öğrencilerinin problem çözmede matematiksel düşünmeyi kullanma durumları
dc.title.alternativeUsing of mathematical thinking of sixth grade students in problem-solving
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematical thinking
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid401580
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid288002
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineMatematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess