Show simple item record

dc.contributor.advisorBerber, Asiye
dc.contributor.authorNayman, Özge
dc.date.accessioned2020-12-29T11:47:34Z
dc.date.available2020-12-29T11:47:34Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405194
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim beşinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki öğrenme ortamlarını yapılandırmacılık açısından değerlendirmelerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, tarama modeline dayalı olarak desenlenmiştir. Araştırma verileri, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı Bilecik ili Bozüyük ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 20 resmi ve bir özel ilköğretim okulunda okuyan beşinci sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmada veri toplama amacı ile orijinalini Aldridge ve diğerleri (2000) tarafından geliştirilen; Anagün ve Anılan (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan ?Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği? kullanılmıştır. İstatistiksel veri analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde hesaplamaları, t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki öğrenme ortamlarını orta düzeyin üzerinde yapılandırmacı olarak değerlendirdiği ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerinin cinsiyetlerine ve evlerinde bulunan Fen ve Teknoloji dersi kitap sayısına ve anne eğitim durumuna göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Baba eğitim düzeyleri ile öğrencilerin Fen ve Teknoloji derslerindeki öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri arasında pozitif yönde farklılık olduğu görülmüştür. Öğrencilerin öğrenme ortamlarının gerçek yaşama dönük olması ile ev ve okul ortamlarının zengin olmasının öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerini olumlu düzeyde değiştirdiği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık ,Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı, Fen ve Teknoloji Öğretimi.
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate primary school fifth grade students? opinions about learning environments in science and technology course in terms of several variables in relation to constructivism. The study was designed based on survey model. The research data were collected in 2010-2011 school year from the fifth grade students of 20 state and one private primary school of Ministry of National Education in Bozüyük, Bilecik. The Constructivist Learning Environment Scale, which was developed by Aldridge et al. (2000) and adapted into Turkish by Anagün and Anılan (2010), was used as the data collection tool. Arithmetic mean, standard deviation, percentage calculations, the t-test and ANOVA were used in the statistical data analysis. The findings from this study revealed that the primary school fifth grade students in the study regarded learning environments in Science and Technology course as constructivist over medium level. It was found that the students? opinions about learning environments in science and technology course did not differentiate according to their gender and the number of Science and Technology textbooks at their homes and students? mother educational backgrounds . On the other hand, a positive differentiate was identified between the students? father? educational backgrounds and the students? opinions about learning environments in science and technology course. It was also found that learning environments in line with real life and well-equipped home and school environments had a positive influence on the students? about learning environments.Keywords: Constructivism, Constructivist Learning Environment, Science and Technology Teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen ve teknoloji dersindeki öğrenme ortamının yapılandırmacığa dayalı olarak değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of science and technology course learning environments based on constructivism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning environment
dc.identifier.yokid410092
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid287996
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess