İlköğretim okul yöneticilerinin eğitim programıını yönetme becerilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi: Bursa ili örneği
dc.contributor.advisor | Turan, Selahattin | |
dc.contributor.author | Çelikkaya, Elif Sude | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:47:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:47:31Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405186 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yöneticilerinin eğitim programını yönetme becerilerine ilişkin görüşlerini ortaya konulmasını amaçlanmıştır. Araştırma evrenini, 2010-2011 Bursa il merkezinde yer alan 276 kamu ve 18 özel okulda görev yapan 5844 öğretmenden oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise Bursa ili ilköğretim okullarından tesadüfü yöntemiyle örneklem seçilen 24 okulda görev yapan 240 adet öğretmen oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin 120 tanesi resmi okullarda görev alırken geriye kalan 120 öğretmen ise özel okullarda görev almaktadır. Araştırmada kullanılan Öğretim Programlarının Yeterliliği Ölçeği ile eğitim programlarının yönetimi konusunda okul yöneticilerinin yeterlilik düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre `Öğretim Programlarının Değerlendirme Süreci' puanlarının ortalamasının en yüksek, `Öğretim Programlarının Yapısı' puanlarının ortalamasının en düşük olduğu görülmektedir. Okul yöneticileri, programın uygulama sürecinde ve sonunda yapılacak olan ölçme ve değerlendirme uygunluğu ve çeşitliliği konusunda yöneticilerden beklenen davranışları büyük ölçüde yerine getirirken, program yapısı ile ilgili yönetsel faaliyetleri daha az yerine getirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Özel okullarda görev yapan okul yöneticilerinin resmi okullarda görev yapan yöneticilere göre daha fazla eğitim programını yönetme becerilerine sahip olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin kıdem durumlarının `Öğretim Programları Uygulama Öncesine' ve Öğretim Programları Uygulama Sürecine' etkisi anlamlı olarak bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, primary school teachers aimed to put forward the views on the skills of managers to manage the training program. Research the universe of the 2010-2011 at the center of the province of Bursa 276 public and 18 private school teacher working in 5844 has created. The sample of primary schools in the province of Bursa, the method of the survey randomly selected sample of 24 schools, 240 teachers are working. This is one of 120 teachers in public schools while the remaining 120 teachers working in the private schools are involved. Adequacy Scale used in the study of educational curricula, training programs and qualification levels in the management of the school administrators tried to be determined. According to the findings of 'Education Programs Evaluation Process' average scores in the highest, 'Structure of Curricula' was the lowest average scores. School administrators, the program's application process and eligibility at the end of the evaluation and assessment of the diversity and behaviors expected from managers in performing a large extent, on the structure of the program rather than administrative activities which it undertakes less. School administrators who work in private schools public schools serving more than managers with skills to manage the training program was found. Seniority status of teachers' education programs prior to the application 'and Instructional Programs Application Process' effect was found to be significant. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okul yöneticilerinin eğitim programıını yönetme becerilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi: Bursa ili örneği | |
dc.title.alternative | Primary examination of the views of teachers on school managers training programini management skills: Case of Bursa province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Management skills | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 413286 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 287912 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |