Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin kavram bilgilerine ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Tezel, Özden | |
dc.contributor.author | Aydost, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:47:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:47:27Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405176 | |
dc.description.abstract | Araştırma, 2009-2010 eğitim ve öğretim yılı ikinci döneminde Eskişehir ili Alpu ilçesindeki Atatürk İlköğretim Okulunda öğrenim görmekte olan 6/A ve 6/B öğrencileri olmak üzere toplam 55 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma ön test- son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. ?Kütle ve Ağırlık?, ?Maddenin Tanecikli Yapısı? ve ?Yaşamımızdaki Elektrik? üniteleri kapsamında yer alan konular, bilgisayar destekli öğretim yöntemine göre tasarlanmış, ders planı ve sunumlar geliştirilmiştir. Deney ve kontrol grupları yansız olarak seçilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencileri farklı değişkenler açısından (cinsiyetleri, kendilerine ait odaları olup olmaması, bilgisayarı olup olmaması, karne notları, sınav notları) eşitlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, haftada 4 saat olmak üzere toplam 38 ders saatini kapsayan süre içerisinde gerçekleştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | This research is applied in 2009-2010 academic year at spring term on the total 55 students in 6/A and 6/B of Eskişehir Atatürk Primary Education School in the Alpu. In the research pre and post test with control group experimental model was used. Subjects in ?Mass and weight?, ?The material?s building and their quality? and ? Electricity in our life? units were designed according to Computer-assisted teaching method applications; lesson plans and presentations were developed. Groups have been chosen randomly. Students of experimental and control groups were tried to make equal due to variables (such as gender, what if has computer, what if has own room, grade, exam results). All groups were taught four hours per week, thirty eight hours in total. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin kavram bilgilerine ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of computer supported education to the concept knowledge and attitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Concept learning | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Conceptual learning | |
dc.subject.ytm | Conceptual knowledge | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 417784 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 296474 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |