Show simple item record

dc.contributor.advisorArı, Asım
dc.contributor.advisorYenilmez, Kürşat
dc.contributor.authorErgenç, Tuba Safiye
dc.date.accessioned2020-12-29T11:47:26Z
dc.date.available2020-12-29T11:47:26Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405174
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeylerini, bazı değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma ilköğretim okullarına devam eden yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı ve hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek; sahip oldukları kaygı ve hazır bulunuşluk düzeylerinin cinsiyet, matematik başarısı, veli eğitim durumu ve matematik ilgisi değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir iline bağlı 20 merkez ilköğretim okulunda öğrenim gören 526 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, Matematik Kaygı Ölçeği ve Hazır bulunuşluk Testi kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde, t-testi, varyans analizi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, cinsiyet değişkeni göz önüne alındığında matematik kaygı ve hazır bulunuşluk düzeyleri açısından fark bulunmamıştır. Matematik başarısı, veli eğitim durumu ve matematik ilgisi değişkenlerine göre ise matematik kaygı ve hazır bulunuşluk düzeyleri açısından anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Öğrencilerin sahip oldukları hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasında negatif yönlü yüksek düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı öneriler geliştirilmiştir.Anahtar kelimeler: Matematik kaygısı, hazır bulunuşluk, ilköğretim.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship between the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety of the 7th grade students. The study has been made to find out the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety of the 7th grade students, the range of their the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety according to gender, Maths success, parents? educational background and if the Maths interest is different or not. The sample of the study consist of 526 students from 20 schools of Eskişehir?s downtown. The Anxiety Measurement and the Being Ready Test have been used to collect the data. The t-test, the analysis of variance and correlation have been used to analyse the data. No differences have been found at the range of the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety according to gender this research. No significiant differences from the point of the Maths success, parents? educational background and if the Maths interest is different or not have been observed at the range of the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety. There is high and negative relation between the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety. Some proposals have been developed for the results.Key Vocabulary: Maths anxiety, readness at Maths, primary education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi bilişsel hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety of the 7th grade students.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid419291
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296472
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess