İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi bilişsel hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Arı, Asım | |
dc.contributor.advisor | Yenilmez, Kürşat | |
dc.contributor.author | Ergenç, Tuba Safiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:47:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:47:26Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405174 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeylerini, bazı değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma ilköğretim okullarına devam eden yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı ve hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek; sahip oldukları kaygı ve hazır bulunuşluk düzeylerinin cinsiyet, matematik başarısı, veli eğitim durumu ve matematik ilgisi değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir iline bağlı 20 merkez ilköğretim okulunda öğrenim gören 526 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, Matematik Kaygı Ölçeği ve Hazır bulunuşluk Testi kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde, t-testi, varyans analizi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, cinsiyet değişkeni göz önüne alındığında matematik kaygı ve hazır bulunuşluk düzeyleri açısından fark bulunmamıştır. Matematik başarısı, veli eğitim durumu ve matematik ilgisi değişkenlerine göre ise matematik kaygı ve hazır bulunuşluk düzeyleri açısından anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Öğrencilerin sahip oldukları hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasında negatif yönlü yüksek düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı öneriler geliştirilmiştir.Anahtar kelimeler: Matematik kaygısı, hazır bulunuşluk, ilköğretim. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the relationship between the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety of the 7th grade students. The study has been made to find out the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety of the 7th grade students, the range of their the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety according to gender, Maths success, parents? educational background and if the Maths interest is different or not. The sample of the study consist of 526 students from 20 schools of Eskişehir?s downtown. The Anxiety Measurement and the Being Ready Test have been used to collect the data. The t-test, the analysis of variance and correlation have been used to analyse the data. No differences have been found at the range of the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety according to gender this research. No significiant differences from the point of the Maths success, parents? educational background and if the Maths interest is different or not have been observed at the range of the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety. There is high and negative relation between the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety. Some proposals have been developed for the results.Key Vocabulary: Maths anxiety, readness at Maths, primary education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi bilişsel hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the relationship between the level of readness at Maths and the level of Maths anxiety of the 7th grade students. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Anxiety level | |
dc.subject.ytm | Readiness | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.identifier.yokid | 419291 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 296472 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |