Show simple item record

dc.contributor.advisorŞişman, Mehmet
dc.contributor.authorKayir, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:47:25Z
dc.date.available2020-12-29T11:47:25Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405172
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaöğretim kurumlarında eğitim gören öğrencilerin değer algılarını karşılaştırarak incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada saygı, sorumluluk, dostluk, barışcıl olma, hoşgörü ve dürüstlük değerleri incelenmiştir. Bu araştırmanın çalışma evrenini Eskişehir İli'nde öğrenim görmekte olan 9. ve 12. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Tabakalı örneklem yöntemiyle seçilen örnekleme, altı alt değer formunu içeren ve Bülent Dilmaç tarafından geliştirilen ?İnsani Değerler Ölçeği? uygulanmıştır. Araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin algı düzeylerinin, öğrenim gördükleri okul türüne, cinsiyetlerine ve öğrenim gördükleri sınıflara göre farklılık olup olmadığı, öğretim programları ile gösterilen değer kazanımlarının başarıya ulaşıp ulaşmadığı ile altı alt ölçek puanları arasındaki ilişki araştırılmıştır.Alt problemlerde istenilen bilgiler doğrultusunda, İnsani Değerler Ölçeği'nin cinsiyet, okul türü ve sınıflarına göre algılar arasındaki farklılıkları bulmak için, t Testi, korelasyon testi ve Kruskal Wallis-H testi uygulanmıştır. Alt değer boyutları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Pearson Korelasyon Analizi'nden faydalanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre, genel olarak bakıldığında barışcıl olma, sorumluluk, dostluk değer algıları cinsiyete göre farklılık göstermiştir. Sadece dostluk değeri öğrenim görülen sınıfa göre farklılık gösterirken; sadece hoşgörü değeri okul türüne göre farklılık göstermiştir. Dostluk ve hoşgörü değeri haricindeki bütün değer yargıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of the study was to analyze high school students? values comperatively. In this study, respect, responsibility, friendship, peace, clemency and honesty values were surveyed and then a general idea about values was found. The universe of this study was the high school students studying in 9th and 12th grades in Eskişehir. Sample was chosen with stratified sampling method. The Humanitarian Values Survey , including six sub-value forms, developed by Bülent Dilmaç, was used to collect data about whether high school students? humanitarian values change based on their grade, gender and school type and whether the curriculum reach its goals in terms of values. The relationship among students? six sub-scale scores were also investigated.In the methodology, factor analysis and reliability tests were used on the Humanitarian Values Survey. Independent samples t-test, correlations and Kruskal Wallis-H test were used in order to find whether these values differ based on gender, class and school type. Whether there is a relationship between these values, Pearson Correlation analysis was used.The results of the study indicated that, while peace, responsibility and friendship values differed based on gender, clemency, honesty and respect values did not. Any of the values surveyed except friendship differed based on grade and only clemency differed based on the school type. Significant relationships were found among the values except friendship and clemency.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin değer algılarının incelenmesi: Eskişehir ili örneği
dc.title.alternativeAnalyzing high school students? values: The case of Eskişehir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValue judgment
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid419453
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296471
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess