Çevresel risk faktörleri algısının ilköğretim öğrencilerinin umutsuzluğuna etkisi
dc.contributor.advisor | Özabacı, Nilüfer Şehriban | |
dc.contributor.author | Yeşilkaya, Eda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:47:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:47:25Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405170 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ilköğretim okullarının 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında okumakta olan öğrencilerin çevresel risk faktörlerine ilişkin algılarını belirlemek üzere bir ölçek geliştirmek, öğrencilerin çevresel risk faktörleri algısı ile umutsuzlukları arasındaki ilişkiyi belirlemek, çevresel risk faktörlerinin öğrenci üzerindeki etkilerine yönelik öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın ölçek geliştirme çalışması 2010-2011 eğitim ve öğretim yılında Gaziantep ilinde alt ve üst sosyo ekonomik düzeyden çalışma grubu olarak belirlenmiş iki ilköğretim okulundaki 409 öğrenci üzerinde, Çevresel Risk Faktörleri Algısı ölçeği ile öğrencilerin umutsuzlukları arasındaki ilişkiyi belirleme çalışması ise 2010-2011 eğitim ve öğretim yılında Gaziantep ilinde alt ve üst sosyo ekonomik düzeyden çalışma grubu olarak belirlenmiş iki ilköğretim okulundaki 345 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerden demografik bilgi formu ve Çevresel Risk Faktörleri Algısı ölçeği yoluyla veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde Kruskal Wallis testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Ölçek geliştirme çalışması için faktör analizi ve path analizi yapılmıştır. Parametrik olmayan testlerin kullanılmasının nedeni verilerin normal dağılım göstermemesidir. Ölçeğin geçerlilik ve güvenirlilik çalışmaları yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Çevresel Risk Faktörleri Algısı ölçeği ile öğrencilerin umutsuzluğu arasında ölçeğin alt boyutları açısından ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Çevresel risk faktörleri, umutsuzluk. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to develop a scale to determine the effect of perception of environmental risk factors on 5th, 6th, 7th and 8th grade primary school students, determine the relationship between perception of environmental risk factors and hopelessness, develop suggestions on the effects of environmental risk factors on students. The study of scale development was carried out on 409 students in two primary schools from different socio-economic status in the city of Gaziantep in 2010-2011 and the study of determining the relation between scale and hopelessness was carried out on 345 students in two primary schools from different socio-economic status in the city of Gaziantep in 2010-2011. Data were collected through demographic information form and the scale of perception of environmental risk factors. Data were analyzed through Kruskal Wallis test and Mann-Whitney U test. Confirmatory factor analysis and path analysis were used for the study of scale development. The reason of using non-parametric data was the non-normal distribution of the data. The result of study indicate that, there was a relationship between hopelessness among sub-dimensions of scale.Key Words: Environmental risk factors, hopelessness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çevresel risk faktörleri algısının ilköğretim öğrencilerinin umutsuzluğuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of perception of environmental risk factors? of primary school students? hopelessness | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Hopelessness | |
dc.subject.ytm | Risk factors | |
dc.subject.ytm | Risk Perception | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Risk | |
dc.identifier.yokid | 422259 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 304224 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |