Bilgisayar destekli dönüşüm geometrisi öğretiminin 8.sınıf öğrencilerinin başarısına ve matematik dersine yönelik tutumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Yenilmez, Kürşat | |
dc.contributor.author | Altin, Sevil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:47:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:47:22Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405164 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 8.sınıf matematik dersinin alt öğrenme alanlarından dönüşüm geometrisi konusunun dinamik geometri yazılımlarından Geogebra'nın kullanıldığı etkinliklerle işlenmesinin öğrencilerin başarı ve matematik dersine yönelik tutumlarına olan etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Muş ilinin Malazgirt ilçesinde ilköğretim 8. Sınıfta okuyan öğrenciler arasından seçilmiş 40 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma deneysel bir araştırma olup ön test- son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Dönüşüm Geometrisi Başarı Testi kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde bağımlı ve bağımsız örneklemler t testi kullanılarak değerlendirme yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, dönüşüm geometrisi konusunun bilgisayar destekli işlendiği deney grubu öğrencileri ile aynı konunun yapılandırmacı yaklaşım ile işlendiği kontrol grubu öğrencilerinin hem akademik başarıları hem de matematiğe yönelik tutumları açısından birbirinden anlamlı derecede farklılaştıkları görülmüştür.Anahtar kelimeler: Bilgisayar destekli matematik ve geometri öğretimi, dinamik geometri yazılımları, Geogebra. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the effect of computer aided transformation geometry instruction on 8th grade students? mathematics success and attitude. Work group of the study consists of 40 students from a primary school in Malazgirt in Muş. This work is an experimental study and research. The pretest-posttest with control group model was used in the study. Data were collected by Mathematics Attitude Scale and Transformation Geometry Achievement Test which was developed by the author. Independent and paired-samples t-test were used to analyze the gathered data.According to the results of the study, there were significance differences between experiment and control groups? mathematics success and attitude in favor of the experimental group.Key words: Computer aided geometry instruction, dynamic geometry software, Geogebra. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli dönüşüm geometrisi öğretiminin 8.sınıf öğrencilerinin başarısına ve matematik dersine yönelik tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of computer aided transformation geometry instruction on 8th grade students? mathematics succes and attitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | GeoGebra | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 438033 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323481 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı |