Show simple item record

dc.contributor.advisorMelekoğlu, Macid Ayhan
dc.contributor.authorBalikçi, Özge Sultan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:47:21Z
dc.date.available2020-12-29T11:47:21Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405160
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı akıcı okuma becerilerini desteklemek amacıyla hazırlanmış olan Okumayı Geliştirme Programının (OGEP) özel öğrenme güçlüğü olan 3 ve 4. sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. OGEP'in özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin akıcı okuma performansları üzerindeki etkisini belirlemek amacı ile tek denekli araştırma yöntemlerinden değişen ölçütler modeli kullanılmıştır. Araştırmada 9-10 yaş aralığında beş özel öğrenme güçlüğü tanılı öğrenci katılmıştır. Araştırmada Okuma Motivasyon Ölçeği ve Okuma Tutum Ölçeği'nden yararlanılarak öğrencilerin araştırma öncesi ve sonrası motivasyonları değerlendirilmiştir. Sosyal geçerlilik kapsamında sosyal karşılaştırma ve öznel değerlendirmeden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular OGEP uygulamasının özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin akıcı okuma becerilerine olumlu yönde etkisi olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte çalışmaya katılan öğrencilerin aileleri ve sınıf öğretmenleri OGEP'in öğrencilerin akıcı okuma performanslarını geliştirmede etkili olduğunu ve okuma motivasyonlarını arttırdığını belirtmiştir. Çalışmada yer alan öğrenciler ise programı eğlenceli bulduklarını ifade etmiştir. Ayrıca sosyal karşılaştırma yoluyla elde edilen sosyal geçerlilik verileri doğrultusunda çalışmadaki katılımcıların normal gelişim gösteren akranlarına göre akıcı okuma performanslarının daha düşük olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonucunda OGEP'in özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin akıcı okuma performanslarını geliştirmede etkili olduğu ve katılımcıların uygulama tamamlandıktan bir hafta, iki hafta ve bir ay sonra bu becerilerini koruyabildikleri ortaya konmuştur. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin akıcı okumalarına yönelik OGEP'ten yararlanılması önerilmiştir. Anahtar kelimeler: Özel öğrenme güçlüğü, Akıcı okuma, Okuma motivasyonu, Okuma programı, OGEP
dc.description.abstractThe aim of this study was to evaluate the effectiveness of the Reading Development Program (OGEP) prepared to support reading fluency skills on reading skills and motivation of the 3rd and 4th grade students with specific learning disabilities. In order to determine the effectiveness of the OGEP in reading fluency performance of students with specific learning disabilities, changing criteria model from single-subject research methods was used. In the study, five students with specific learning disabilities aged 9-10 participated. In the research, the motivation of the students before and after the research was evaluated by using the Reading Motivation Scale and Reading Attitude Scale. Within the scope of social validity, social comparison and subjective evaluation were used.The findings of the study showed that the OGEP improved reading fluency skills of students with specific learning disabilities. Furthermore, the families and classroom teachers of the students who participated in the study stated that the OGEP was effective in enhancing reading fluency performance of the students and their reading motivation increased. The students stated that they found the program enjoyable. In addition, according to the social validity data obtained through social comparison, results indicated that the participating students had lower levels of reading fluency performance compared to their typically developing peers. Conclusion and Suggestions: The results of this study manifested that the OGEP was effective on improving reading fluency performance of students with specific learning disabilities and the participating students could maintain their skills one week, two weeks and one month after the implementation of the OGEP was 4 completed. Findings suggest that experts should benefit from the OGEP to improve reading fluency skills of students with specific learning disabilities. Keywords: Specific learning disabilities, Reading fluency, Reading comprehension, Reading program, OGEPen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkumayı geliştirme programının (OGEP) özel öğrenme güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin okuma becerileri ve motivasyonları üzerindeki etkililiği
dc.title.alternativeEffectiveness of the reading development program (OGEP) in supporting reading skills and motivation of primary school students with specific learning disabilities
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-10-12
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial education support services
dc.subject.ytmResource room
dc.identifier.yokid10326853
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid640013
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess